۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چشم انداز بازار سرمایه کدام صنایع سود ده خواهند بود؟

چشم انداز بازار سرمایه کدام صنایع سود ده خواهند بود؟
کد: 17404   تاریخ انتشار :۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۴۰

بازار سرمایه پس از حدود دوسال رکود، از اوایل زمستان سال گذشته وارد دوره جدیدی شد و تحت تاثیر اجرایی شدن برجام رشد چشمگیری را تجربه کرد و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند، اما آیا این وضعیت بازار در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؟ کدام صنایع برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند؟

 به گزارش TSEpress  به نقل ازاقتصاد آنلاین  در این باره حسین رجب زاده، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه تحلیل من از وضعیت بازار بر اساس جریان نقدینگی است، تصریح کرد:اکنون 30 درصد از نقدینگی که وارد سهام خودرویی ها شده بود به دلیل شناسایی سود از این بخش خارج شده است. وی با اشاره به اینکه معتقدم سهام بانکی و سیمانی از این پس رشد خوبی را تجربه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جریان نقدینگی در صنعت سیمان شروع به خرید کرده و به نظر می رسد طی دو هفته آتی حجم زیادی از نقدینگی را در این صنعت شاهد باشیم که نوید رشد این صنعت خواهد بود. این کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار سرمایه در سال جاری اظهار کرد: روند رشد بازار ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد که شاخص بازار سرمایه تا پایان سال از 100 هزار واحد عبور کند، که البته این در حالی است که بخواهیم بازار را از نظر شاخص تحلیل کنیم چرا که برخی صنایع هستند که ظرفیبت رشد بسیار زیاد دارند اما بر روی شاخص تاثیرگذار نیستند. رجب زاده در ادامه به وضعیت سهام پتروشیمی ها اشاره و اظهارکرد: انتظار نمی رود در رشد بازار در این مقطع در بخش پتروشیمی سهامداران حقیقی وارد شوند، در  صنایع پالایشی انتظار این است که رشد 100 درصدی نسبت به قیمت های فعلی داشته باشند که البته این امر تابع تصمیمات دولتی و روند قیمت نفت است که به نظر می رسد در سال 2016 صعودی باشد و تا سطح 60 دلار پیش برود. مدیر کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری شعبه ساری با بیان اینکه فضای سیاسی کشور نیز بر وضعیت بازار سرمایه تاثیرگذار است گفت:با توجه به ارتباطاتی که در سطح بین المللی ایجاد شده که به خوبی هم پیش می رود انتظار این است که تا  پایان نیمه اول سال 96 روند بازار سرمایه صعودی باشد اما از آن پس فضای سیاسی کشور و انتخابات است که روند بازار را تعیین خواهد کرد. این تحلیلگر بازار سرمایه درباره ریزش امروز شاخص بازار سرمایه، اضافه کرد:زمانی که شاخص از مرز 61 هزار واحد با این شتاب رشد می کند این نوسانات اندک قابل توجه و اهمیت نیستند و تا زمانی که شاخص بالای 78 هزار واحد است چندان جای نگرانی وجود ندارد اما در صورتی که شاخص به زیر 78 هزار واحد برسد می توان گفت که بازار وارد فاز تردید شده و اگر این روند تثبیت شود می توان گفت که بازار وارد فاز نزولی شده است. رجب زاده در پایان به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند توصیه کرد صنایعی را انتخاب نکنند که رشدشان را کرده باشند و توجه کنند در برخی صنایع ساختمانی، سیمانی و برخی صنایع مربوط به دستگاه های برقی پتانسیل رشد حداقل 100 درصدی وجود دارد البته تازه واردان نباید برای رسیدن به سود عجله داشته باشند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70