۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش ارزش مس به پایین‌ترین سطح طی چهار سال گذشته

کاهش ارزش مس به پایین‌ترین سطح طی چهار سال گذشته
کد: 1173   تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۹

چکیده: به گزارش ارانیکو به نقل از بلومبرگ در هنگام بسته شدن بازارها در روز گذشته (دوشنبه 29 دسامبر) بهای مس در بازارها جهانی به پایین‌ترین سطح خود طی چهار سال گذشته تنزل پیدا نمود.

به گزارش TSEpress به نقل   ازارنیکو به نقل از بلومبرگ در هنگام بسته شدن بازارها در روز گذشته (دوشنبه 29 دسامبر) بهای مس در بازارها جهانی به پایین‌ترین سطح خود طی چهار سال گذشته تنزل پیدا نمود. نگرش منفی نسبت به عملکرد بخش صنایع چین، که بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان به شمار می‌رود، از جمله دلایل اصلی این روند به شمار می‌آید. بهای مس در هنگام تعطیلی بازارهای جهانی در روز گذشته با 0.5 درصد (نیم درصد) کاهش به پایین‌ترین سطح قیمتی خود از سال 2010 تاکنون رسید. از سوی دیگر افزایش ارزش برابری دلار در مقابل سبد 10 ارز معتبر جهانی به بالاترین میزان طی چهار سال گذشته، نیز مزید بر علت شده است. در هنگام افزایش ارزش دلار سرمایه‌گذاران تمایلی به معاملات کالاهایی که بر اساس دلار قیمت‌گذاری می‌شوند نشان نمی‌دهند. در معاملات روز گذشته بهای مس برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.2 درصد کاهش به 6280 دلار/تن رسید. در معاملات بازار هنگ کنگ نیز بهای مس طی سال‌جاری 15 درصد کاهش داشته است. همچنین طی معاملات روز گذشته در بورس فلزات لندن بهای آلومینیوم افزایش، بهای روی بدون تغییر محسوس و بهای نیکل، سرب و قلع نیز کاهش یافتند.
 

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70