۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش مازوت به ١٠ درصد در پالایشگاه تبریز

کاهش مازوت به ١٠ درصد در پالایشگاه تبریز
کد: 4943   تاریخ انتشار :۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۷

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، ارتقای کیفیت پسماند تقطیر و کاهش تولید مازوت تا حدود ١٠ درصد یکی از برنامه‌های چشم‌انداز پالایشگاه تبریز تا سال ١٤٠٤ است.

  • عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز، با بیان این مطلب گفت: هم اکنون ٣٠ درصد از خوراک نفت خام این شرکت به مازوت تبدیل می‌شود که با توجه به ارزش کم آن حتی نسبت به مواد اولیه (نفت خام)، سودی عاید پالایشگاه نمی‌کند. آیت جوشن، با تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی از سوی این شرکت و همچنین ارتقای سودآوری، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرحهایی که برای شرکت تعریف کرده‌ایم و رفع موانع احتمالی بر سر آنها بتوانیم به زودی به برنامه کاهش تولید مازوت در شرکت دست یابیم. وی به تکالیفی که از سوی شرکت ملی پالایش و پخش در مطالعات طرح جامع برای این پالایشگاه منظور شده است اشاره کرد و افزود: بر این اساس باید تنها ٥ درصد از نفت خام به مازوت تبدیل و مابقی آن به محصولات باکیفیت تبدیل شود. عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز هزینه برآورد شده برای کاهش ٢٥ درصدی مازوت در پالایشگاه تبریز را حدود ٢٠٠ میلیون دلار برآورد کرد و افزود: بی‌تردید بخش خصوصی قادر به تامین این میزان سرمایه نیست و بدون همکاری دولت به شکلهای مختلف (اعطای وام درازمدت با بهره‌کم، معافیتهای مالیاتی و ...) این امر امکانپذیر نخواهد شد. جوشن اظهار کرد: در صورتی که سودآوری پالایشگاهها تضمین نشود، هیچ یک از طرحها و پروژه‌های بهبود کیفیت و ... عملی نخواهد شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70