۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد

کاهش نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد
کد: 25678   تاریخ انتشار :۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۲

مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه قرار است نرخ سود بانکی به‌ تدریج کاهش یابد، گفت: پیشنهاد این است که نرخ سود سپرده به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یابد.

محمدرضا حسین‌زاده در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی برای کمک به تولید اظهار داشت: بانک‌های دولتی تصمیم گرفتند که همسو با سیاست‌های دولت نرخ‌ها را پایین بیاورند.

مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به نکته که گفته می‌شود برنامه شورای پول و اعتبار برای تثبیت نرخ فعلی نرخ سود و کاهش آن در آینده است، گفت: نظر شورای پول و اعتبار تثبیت نیست بلکه نرخ‌ها باید کاهش یابد. وی تصریح کرد: بانک‌ها منتظر تصمیم بانک مرکزی هستند تا نرخ را اعلام کند و ممکن است نرخ پایین تر از نرخ کنونی بیاید.

حسین‌زاده در واکنش به این جمله که برخی گمانه‌زنی‌ها از نرخ سود ۱۲ درصدی برای سپرده‌های یکساله خبر می‌د‌هد، گفت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یابد. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بدون اعلام نرخ مدنظر بانک‌ها، تاکید کرد: شورای پول و اعتبار هرچه سریع‌تر در این زمینه تعیین تکلیف کنند.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

FARS

نرخ سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219