۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گاردین تحلیل کرد یونان اقتصاد حوزه یورو را به نقطه جوش رساند

گاردین تحلیل کرد یونان اقتصاد حوزه یورو را به نقطه جوش رساند
کد: 16380   تاریخ انتشار :۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵

یونان دوباره وارد دوره رکود اقتصادی شده‌است. ایتالیا به سختی رشد می‌کند. پرتقال کمی توسعه یافته‌است ولی سرعت آن نصف نرخ معمولی شده‌است. پیامی از این واضح‌تر هم وجود دارد: مرحله جدیدی از بحران اقتصادی در حوزه یورو در راه است.

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد اگر کمی سطح را خراش بدهیم با تصاویری مواجه می‌شویم که چندان دلچسب نیست. تأثیر اقدامات اصلاحی بانک مرکزی اروپا از بین رفته‌است.عملکرد اقتصادی حوزه یورو در سه‌ماهه پایانی سال 2015 نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی این منطقه رشد 0.3درصدی داشته‌است.

حوزه یورو که در نیمه دوم 2015 در حال طی کردن روندی صعودی بود ناگهانی مسیر سقوط را در پیش گرفت. اخیراً بازارهای این منطقه با نوسانات و آشوب بسیاری مواجه شده‌است.

سه کشور نیاز به بررسی دقیق دارند؛ نخست آلمان است. رشد اقتصادی آلمان در سه‌ماهه چهارم سال 2015 برابر با 0.3درصد بوده‌است و در کل سال نیز برابر با 1.4درصد بوده‌است. مهم‌ترین چالش این کشور در زمینه صادراتش است. صادرات که حرف اصلی را در اقتصاد آلمان می‌زند، اخیراً دچار مشکل شده‌است.

فنلاند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اکنون وارد رکود شدید شده‌است. اما نگران‌کننده‌ترین مورد «یونان» است.

اقتصاد یونان در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌است. تلاش‌ها برای نجات آن نیز به ریاضت اقتصادی بیشتر انجامیده‌است.

کاهش رشد اقتصادی در یونان، وضعیت بازار را به اضمحلال کشانده و دست‌وپنجه نرم کردن با بدهی‌ها را سخت کرده‌است. در حالی‌که اقتصاد این کشور برای شش ماه در سکوت پیش می‌رفت ناگهان به نقطه جوش رسید.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک تا تابستان، بحران اقتصادی در حوزه یورو اوج بگیرد.

منبع: گاردین

اقنصاد   یونان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70