۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 1 اسفند ماه

گزارش بازار 1 اسفند ماه
کد: 16473   تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴

فزونی عرضه بر تقاضا در نخستین روز هفته

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش شدید عرضه ها خصوصا در نمادهای خودرویی بودیم که این مساله موجب تشکیل صف فروش برای برخی نمادهای خودرویی از جمله نماد خودرو گردیده و همچنین موجب عرضه صف خرید برخی نمادهای بزرگ بازار از جمله وبصادر ، وبملت و خساپا گردید . هجوم فروشندگان تا 15 دقیقه ابتدایی وقت ادامه داشته و از این مقطع زمانی با تشکیل مجدد صف خرید برای خساپا و غلبه خریداران بر فروشندگان شاهد افزایش نسبی قیمت ها بودیم . پس از گذشت 1 ساعت از ابتدای وقت موج دوم فروش موجب کاهش مجدد قیمت ها گردید . نمادهای بانکی بدلیل اخبار مطلوب در زمینه کاهش نرخ سود بانکی ، رفع تحریم ها و احتمال تعدیلات مثبت نمادهای این گروه در سال آینده که طی معاملات نیمه اول وقت در محدوده 3 تا 5 دامنه نوسان روزانه در حال معامله بودند . همچنین نمادهای قندی نیز جزء معدود گروههایی بودند که بدلیل بتای منفی نمادهای این گروه با اقبال بازار مواجه گردیده و در محدوده مثبت کامل دامنه نوسان روزانه در حال معامله بودند . نیم ساعت پایانی وقت تغییر خاصی در معاملات حاصل نگردیده و بازار در محدوده منفی به کار خود پایان داد .

. بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا پس از رشد قیمتی شدید روز چهارشنبه ، طی روز جمعه با اندکی کاهش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1227 دلار در هر انس رسید . اما در بازار نفت ، پس از توافقات صورت گرفته طی روز چهارشنبه میان روسیه و عربستان که منجر به افزایش قیمت این محصول استراتژیک گردید ، طی روز جمعه با کاهش 2.5 درصدی همراه گردیده و به سطح 33 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید .

. بازار ارز در بازار ارز ، دلار روز آرام و کم نوسانی را طی معاملات روز اخیر سپری می نماید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3465 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

.

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 330 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 77558 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 1189 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 328 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.