۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 10 اسفند ماه

گزارش بازار 10 اسفند ماه
کد: 3008   تاریخ انتشار :۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱

پایانی امیدوار کننده بازار بورس در لحظات ابتدایی وقت وضعیت متعادلی را شاهد بود اما به مرور بر حجم تقاضا افزوده شد که این مساله موجبات افزایش قیمتها را فراهم نمود . در اواسط وقت خبر مطلوبی برای ایران خودرو منتشر گردید که این خبر به دلیل افزایش امیدواری ها نسبت به حصول توافق در پرونده هسته ای کشورمان موجب مثبت شدن جو این گروه و متعاقبا سایر نمادهای بازار گردید . متن خبر به نقل از مهر نیوز به این شرح می باشد : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نهایی شدن قرارداد جدید همکاری پژوی فرانسه با ایران خبر داد و گفت: مفاد این قرارداد، قابل مقایسه با قراردادهای همکاری پیشین خودروسازان نیست. هاشم یکه‌زارع در گفتگو با مهر با اشاره به نهایی شدن قرارداد جدید همکاری ایران و پژو، گفت: این قرارداد نهایی شده و به لحاظ مفاد آن که قابل مقایسه با هیچ یک از قراردادهای امضا شده در صنعت خودروسازی کشور نیست، مشارکت جوینت ونچر (joint venture) صورت خواهد گرفت و این خودروساز موظف به صادرات ۳۰ درصد از تولیدات مشترک با ایران است . با بالا آمدن قیمت ها حجم معاملات نیز با افزایش همراه گردید . وضعیت بازار تا پایان وقت به همین منوال ادامه یافت . در لحظات پایانی وقت ، بازار کار خود را در حالی به پایان رساند که قیمت سهام بسیاری از شرکتها نسبت به قیمت پایانی خود در سطح بالاتری در حال معامله بود . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی نفت پس از افت قیمتها در روز پنجشنبه هفته گذشته ، مجددا از روز جمعه شاهد افزایش قیمت نفت به سطح ۶۲ دلار و ۵۸ سنت برای نفت برنت دریای شمال بودیم . در بازار طلا در پایان معاملات روز جمعه شاهد کمی افزایش قیمت این فلز گران بها و رسیدن به سطح 1213 دلار و 70 سنت در هر انس بودیم . بازارهای جهانی به دلیل تعطیلات پایان هفته امروز متوقف می باشند . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر با ثبات قمتی در ارزهای مختلف همراه بود . دلار در حال حاضر در سطح 3425 تومان در بازار ارز در حال معامله می باشد .

شاخص کل

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 91 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 63860 واحد به کار خود پایان داد و نمادهای خودوریی و ساختمانی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70