۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 11 اسفند ماه

گزارش بازار 11 اسفند ماه
کد: 16835   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱

تعادل نسبی عرضه و تقاضا

بازار بورس در ابتدای وقت روز جاری ، در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت فزونی حجم تقاضا نسبت به عرضه در نمادهای بانکی و خودرویی موجب افزایش قیمت نمادهای این دو گروه گردید که جو ایجاد شده در این دو گروه مطرح بازار ، بر سایر گروهها تاثیرگذار گردید . علت اقبال بازار به این دو گروه انتشار شایعه تجدید ارزیابی نماد خودرو ، افزایش سرمایه خبهمن و همچنین خبر حکم دادگاه اتحادیه اروپا در خصوص پرداخت غرامت هزینه های دادرسی این بانک و پیگیری جهت احقاق حق 4 میلیارد دلار مطالبات این بانک از شورای اتحادیه اروپا ارزیابی می گردد . پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت کمی بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا شاهد اصلاح 1 تا 2 درصدی قیمت ها باشیم . از اواسط وقت بازار وضعیت متعادلی یافته و حجم معاملات با کاهش نسبی همراه گردید . تعادل نسبی حاکم بر بازار تا اواخر وقت ادامه داشته و نهایتا بازار با همین شرایط به کار خود پایان داد . نمادهای پالایش نفت طی معاملات روز اخیر با توجه به افزایش شدید قیمت نفت در معاملات 24 ساعت گذشته با تلاطمات قیمتی زیادی مواجه گردیده و نهایتا با برتری تقاضا نسبت به عرضه از محدوده قرمز رنگ تابلو به محدوده سبز رنگ وارد گردیدند . همچنین از اخبار مهم 24 ساعت گذشته می توان به خبر تصویب کلیات لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور طی نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق اشاره نمود .

.

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، امروز طلا با 3 دلار افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1242 دلار در هر انس رسید . در بازار نفت امروز در پی افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده ، شاهد افزایش شدید قیمت این محصول صنعتی بودیم . امروز نفت برنت با 3 درصد افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 37 دلار در هر بشکه رسید .

. بازار ارز در بازار ارز ، دلار پس از چند روز تعادل قیمتی ، طی معاملات روز اخیر با اندکی کاهش قیمت مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3468 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 110 واحد افزایش نسبت به روز قبل در سطح 77649 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 513 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 137 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

گزارش بازار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.