۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 13 دی ماه

گزارش بازار 13 دی ماه
کد: 1249   تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳

رکود همچنان حاکم مطلق بازار

بازار در اولین روز هفته در حالی کار خود را آغاز نمود که ساعتی پیش از شروع معاملات ، انتشار خبری از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر رضایت ایران به انتقال بخشی از اورانیوم غنی شده خود به خاک روسیه ، موجب گردید در همان لحظات ابتدایی بازار متقاضیان خرید پا پیش گذاشته و فروشندگان را به عقب نشینی وادار نمایند اما در ادامه شفاف سازی خانم افخم سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر رد این شایعه موجب گردید مجددا موج فروش سایه خود را بر بازار تحمیل نماید بطوریکه معاملات بسیاری از نمادها فراخور صنعت مربوطه از محدوده مثبت به صفر تابلو و برخی گروهها تا منفی کامل تغییر جهت یابد . در بازار روز اخیر گروه خاصی مورد اقبال فعالان بازار نبوده و در طرف مقابل صف فروش قابل توجهی در هیچ گروه خاصی دیده نشد .

بازار ارز طی روز اخیر با کمی کاهش نرخ ها مواجه گردید . بطوریکه دلار با 20 تومان افت قیمت در حال حاضر در سطح 3480 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد . مصاحبه روز اخیر دکتر سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر کنترل قیمت ارز از علل اصلی افت قیمت ارز در روز اخیر ارزیابی می گردد .

اما بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی خود با افزایش اندک قیمتها در بازار طلا و همچنین کاهش حدود 1 دلاری نفت همراه بود بطوریکه طلا در آخرین لحظات معاملات خود در سطح 1189 دلار در هر انس به کار خود پایان داد . اما در بازار نفت ، نفت برنت با 90 سنت کاهش قیمت به رقم 56.42 دلار رسید . روز جمعه افزایش ارزش دلار به همراه افزایش عرضه نفت موجبات افت قیمت نفت را فراهم نمود .

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 143 واحد کاهش به رقم 68830 واحد رسید . نمادهای شرکتهای خودرو ساز و همچنین نمادهای ساختمانی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70