۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 15 آذر

گزارش بازار 15 آذر
کد: 478   تاریخ انتشار :۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷

بازاری فرسایشی همراه با کاهش قابل توجه حجم معاملات

بازار بورس در روز ابتدایی هفته در گروههای مختلف وضعیت متفاوتی را شاهد بود اما کلیت بازار همچنان منفی و روند قیمتی سهم ها رو به پایین بود . در بازار امروز نمادهای مطرح خودرویی از جمله خودرو و خزامیا با توجه به انتشار خبر انعقاد قرارداد ایران خودرو و پژوی فرانسه در قالب عقد قرارداد 50-50 درصدی و پذیرش شروط ایران خودرو از سوی این شرکت فرانسوی با اقبال بازار مواجه گردیدند و لحظاتی از بازار با صف خرید نیز همراه گردیدند اما در ادامه فشار فروش باعث عرضه صف خرید و متعادل گردیدن این نمادها گردید . 6e39aedc-7844-4925-97d4-bf85a2f86bc0_16x9_600x338 گروه بانکی از روز سه شنبه هفته پیش وضعیت متعادلی را به خود گرفته است. حمایت سهامداران عمده این گروه از سهام خود موجب افت بیشتر قیمت سهام این شرکتها گردیده امروز نیز شاهد حمایت از نمادهای این گروه از سوی سهامداران عمده آنها بودیم . اما نمادهایی که طی دو ماه اخیر با رشد قیمتی قابل توجهی مواجه گردیده بودند امروز نیز به مانند روزهای قبل با صف فروش همراه بودند از جمله نمادهای کرمان ، فاذر ، ونفت ، وساخت ، ورنا ، ثاباد ، خگستر و ... طی روز اخیر نمادهای بیمه ای تحت تاثیر خبر منتشر شده از سوی دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد مبنی بر معافیت مالیات بر ارزش افزوده با اقبال بازار با صف خرید مواجه گردیدند .

از نکات قابل توجه بازار امروز می توان به کاهش قابل توجه ارزش معاملات اشاره نمود . طی روز اخیر ارزش معاملات صرف نظر از معاملات عمده و اوراق مشارکت به رقم 160 میلیارد تومان رسید که در 3 ماه اخیر این حجم از معاملات بی سابقه می باشد .

در بازار فرابورس ، اوراق تسهیلات مسکن رشد 5 درصدی دیگری را تجربه کردند. اوراق تسهیلات مسکن که هفته گذشته افت قیمتی داشتند و به محدوده ی 75 هزار تومانی رسیده بودند ، در این چند روز رشد سریعی داشتند و بلافاصله به محدوده قیمیتی 85 هزار تومنی تکیه زدند.

شاخص کل در پایان با 148 واحد کاهش نسبت به روز قبل در سطح 71712 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی با 7.6 درصد و نمادهای بانکی با 6 درصد ارزش کل معاملات بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70