۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 16 فروردین ماه

گزارش بازار 16 فروردین ماه
کد: 3808   تاریخ انتشار :۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۶

بازار همچنان در مدار صعودی بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر با عرضه هایی از سوی برخی شرکتهای حقوقی بخصوص در نمادهای خودرویی همراه گردید که این مساله موجب گردید بخشی از تقاضای موجود در بازارعقب نشینی نموده و برخی سهامداران حقیقی نیز به فروش سهام خود ترغیب گردند . گفته می شود عرضه های عمده امروز از سوی صندوق توسعه بازار صورت گرفته است . پس از عرضه های صورت گرفته ، بازار به ثبات نسبی در حجم تقاضا رسیده و تعادل نسبی بر بازار حاکم گردید این وضعیت تا لحظات پایانی بازار ادامه یافت و نهایتا بازار با همین وضعیت به کار خود پایان داد . از نکات قابل توجه بازار امروز می توان به افزایش شدید حجم معاملات به بیش از 400 میلیارد تومان اشاره نمود . شاخص کل نیز طی روز اخیر با افزایش 2435 واحدی رکوردی جدید را در بیشترین افزایش شاخص در یک جلسه معاملاتی را به ثبت رساند . در گروه حمل و نقل دریایی مدیر کشتیرانی با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از ترددها از طریق خط اروپایی صورت می گرفت، گفت: با لغو تحریم ها تجارت خارجی کشور به روال عادی برمی‌گردد و حجم آن نیز افزایش چشم گیری خواهد یافت.

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی طلا در آخرین لحظات معاملات خود در بامداد روز گذشته ، با حدود 1 دلار کاهش به سطح 1202 دلار و 59 سنت در هر انس رسید . اما در بازار نفت پس از توافق حاصل شده فی مابین طرفین مذاکره و همچنین قرائت بیانیه مورد توافق در پنجشنبه شب گذشته ، بلافاصله با شوک وارد شده به این بازار شاهد کاهش 4 درصدی قیمت نفت برنت دریای شمال و رسیدن قیمت این نفت به سطح 54 دلار و 95 سنت در هر بشکه بودیم . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر بر خلاف انتظار ، با افزایش قیمت در بسیاری از ارزهای رایج در بازار مواجه گردید بطوریکه دلار امروز با 40 تومان افزایش به سطح 3295 تومان رسید .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 2435 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح 70261 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70