۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 17 آذر

گزارش بازار 17 آذر
کد: 564   تاریخ انتشار :۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷

بازگشت بازار از مدار صفر درجه

بازار امروز را در حالی آغاز نمودیم که در ابتدای وقت سهامداران همچنان با نگاهی از روی بی اعتمادی و ترس از ادامه روند نزولی بازار حاضر به خرید در محدوده مثبت قیمتها نبودند اما به مرور با مثبت شدن برخی نمادها از جمله نمادهای مطرح خودرویی و بانکی سایر گروهها نیز از لاک احتیاط خارج شده و به این جرگه پیوستند . همانگونه که در پیش بینی بازار روز گذشته اشاره شد با توجه به قرائن و شواهدی بازار امروز نقطه عطفی برای بازگشت روند نزولی بود که از مهمترین دلایل این مساله می توان به نزدیک شدن شاخص به کف خود در رقم 70300 ، ارائه لایحه بودجه و شفاف شدن وضعیت برخی صنایع و همچنین افت زیاد قیمتها و تهی شدن بازار از فروشندگان اشاره نمود  .

از اتفاقات مهم امروز می توان به شایعه برکناری دکتر صالح آبادی رئیس سازمان بورس و جایگزینی فطانت فر ( عضو هیات مدیره بانک ملی ) اشاره نمود که در ادامه پور ابراهیمی از اعضای شورای بورس این خبر را تکذیب و اعلام نمود وزیر اقتصاد از رئیس کنونی سازمان حمایت خواهد نمود .

در زمینه مساله پرونده هسته ای کشورمان دیروز جان کری اعلام نمود تا 4 ماه آینده به توافق جامع هسته ای خواهیم رسید .

در بازار آزاد ارز ، دیروز دلار با 70 تومان افزایش قیمت به رقم 3420 تومان رسید که علت این مساله اعلام نرخ 2850 تومانی دلار در بودجه سال آتی کشور می باشد .

شاخص کل در پایان وقت با 206 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 71376 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین حجم معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70