۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 18 آذر

گزارش بازار 18 آذر
کد: 597   تاریخ انتشار :۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸

بازار در تعادل نسبی

همانگونه که شب گذشته در پیش بینی بازار امروز گفته شد ؛ بازار در ابتدای وقت با حجم کم و در جهت ارزیابی وضعیت عرضه و تقاضای بالقوه بازار با احتیاط کار خود را آغاز نمود در ادامه خوش بینی برخی فعالان بازار به تغییر روند بازار که از روز گذشته شکل گرفته است موجب افزایش حجم تقاضا گردید اما به مرور فشار عرضه موجب عقب نشینی خریداران شد که این مساله موجب عرضه برخی صف های خرید و منفی شدن برخی نمادهایی که در وضعیت تعادلی به سر می بردند گردید . طی این روز سردرگمی نزد فعالان بازار به وضوح مشاهده می گردید که این مساله موجبات بروز نوسانات قابل توجهی در برخی نمادها گردید . از جمله می توان به نماد قاسم اشاره نمود که نوسانی در حدود 9 درصد را شاهد بود . شایعه رفتن یا مانده دکتر صالح آبادی در بازار امروز نیز همچنان پر رنگ و نقل زبان همگان بود که حتی برخی خبرگزاریهای معتبر این خبر را قطعی دانسته اند این در حالیست که روز گذشته پورابراهیمی از اعضای شورای بورس بر رد این شایعه و حمایت وزارت اقتصاد از ایشان تاکید نمود .

در مجموع کلیت بازار امروز را می توان تعادل نسبی قیمتها دانست هر چند انتظار قاطبه بازار بر مثبت بودن معاملات بود که یکی از دلایل این مساله را می توان در تعطیلیات 3 روزه پایانی هفته  (روز شنبه اربعین حسینی ) دانست .

شلخص کل طی روز اخیر با 65 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در رقم 71381 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی و پتروشیمی بترتیب با 10 و 6.6 درصد ارزش معاملات ، بیشترین حجم معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70