۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 19 دی ماه

گزارش بازار 19 دی ماه
کد: 14682   تاریخ انتشار :۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

اصلاحی قیمتی بازار در نخستین روز هفته

بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها کمی بالاتر از قیمت آخرین معاملات روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود . لحظات ابتدایی وقت به ارزیابی خریداران و فروشندگان از یکدیگر سپری گردیده و پس از گذشت دقایق ابتدایی کمی بر حجم عرضه ها افزوده گردید تا زمینه کاهش قیمت ها فراهم گردد . پس از افت ابتدایی ، بازار وارد فاز رکودی گردیده که این وضعیت تا میانه های وقت ادامه یافت . ساعت پایانی وقت مجددا بر حجم عرضه ها افزوده گردید تا زمینه کاهش بیشتر قیمتها و افت سهام برخی شرکتها تا محدوده کامل دامنه نوسان روزانه فراهم گردد .از دلایل جو منفی حاکم بر معاملات روز اخیر می توان به نزدیکی به ارائه گزارشات 9 ماهه شرکتها می باشد . شواهد و قرائن حاکی از گزارشات نه چندان مطلوب بسیاری از شرکتها در گزارشات 9 ماهه می باشد . در کنار این مساله شناسایی سود از سوی برخی سهامداران می باشد چرا که طی 3 هفته اخیر بازار بازده نسبتا خوبی را نصیب بسیاری از سهامداران نموده است .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا روز نسبتا آرامی را در معاملات آخرین روز هفته تجربه نمود . این فلز گران بها طی معاملات روز اخیر در محدوده 1103 دلار در هر انس در حال معامله بود . در بازار نفت ، این محصول مهم صنعتی ، روز جمعه در ابتدا شاهد کمی افزایش قیمت ها بوده و در ادامه مجددا با کاهش قیمت مواجه گردید . بطوریکه نفت برنت با 1 درصد کاهش قیمت به سطح 33 دلار و 35 سنت افزایش قیمت یافت .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار در ادامه روند رو به بالای خود ، امروز سطح 3700 تومان را پشت سر گذاشت . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3709 تومان در بازار آزاد در حال معاملع می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 22 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 62655 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 332 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 125 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

بازار سرمایه   بورس تهران   گزارش بازار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70