۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 25 آذر

گزارش بازار 25 آذر
کد: 767   تاریخ انتشار :۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹

اولین استقبال غیر رسمی از رئیس جدید!!

بازار امروز با توجه به اتفاقات مثبت روی داده طی 24 ساعت اخیر ، وضعیت نسبتا مثبتی را شاهد بود . همانگونه که روز گذشته در پیش بینی بازار عنوان گردید چند عامل موجبات مثبت شدن بازار امروز را فراهم نمود . مساله اول کاهش فشار فروش ناشی از تسویه حساب دارندگان اعتبار مورد دوم اخذ مجدد اعتبار و خرید سهام از سوی گیرندگان اعتبار سوم افت بیش از 100 تومانی دلار پس از پایان بازار در روز گذشته چهارم شروع مجدد مذاکرات در سطح معاونان و رایزنی عراقچی و شرمن نمایندگان ایران و آمریکا پنجم قطعی شدن استعفای دکتر صالح آبادی و جایگزینی دکتر فطانت فر بجای ایشان و نهایتا توقف روند نزولی قیمت جهانی نفت . این اتفاقات موجب گردید بازار در ابتدای وقت با هجوم خریداران مواجه گردیده ، موجب افزایش قیمت ها گردد و تشکیل صف خرید را برای برخی نمادها و جمع آوری صف فروش برخی دیگر از نمادها را به ارمغان آورد . اما در ادامه از اواسط وقت با کاهش حجم خرید و افزایش عرضه ها ، بازار کمی از تاب و تاب افتاد هر چند که وضعیت کلی بازار تا پایان بازار همچنان مثبت بود .

از نکات مهم معاملات روز اخیر افت ارزش معاملات به حدود 150 میلیارد تومان ( با کسر معاملات اوراق مشارکت و عمده ) می باشد که خبر چندان خوبی برای بازار بورس تلقی نمی گردد چرا که این حجم در روند رو به بالای بازار اتفاق افتاده است . از اخبار مهم روز اخیر می توان به دستور کاهش نرخ سود بانکی از سوی دکتر روحانی اشاره نمود . ایشان شورای پول و اعتبار را مکلف به کاهش تدریجی با شیبی ملایم نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم نمود .

شاخص کل در پایان روز معاملاتی اخیر با 66 واحد افزایش به رقم 69608 واحد رسید . نمادهای خودرویی و بانکی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219