۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 26 بهمن ماه

گزارش بازار 26 بهمن ماه
کد: 2486   تاریخ انتشار :۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰

آغازی منفی و پایانی امیدوار کننده

بازار بورس در ابتدای وقت مطابق با پیش بینی های صورت گرفته در محدوده منفی کار خود را آغاز نمود . از اوسط وقت و در پی کاسته شدن از فشار فروش ناشی از تسویه برخی سهامداران دارنده اعتبار ، وضعیت کلی بازار کمی با بهبود همراه گردید . حمایت شرکتهای حقوقی از برخی نمادهای مطرح بازار ، در روز جاری نیز در جهت دهی به بازار ملموس بود . حمایت از نماد خودرو به عنوان یکی از نمادهای لیدر بازار و همچنین نماد وبصادر بعنوان رهبر گروه بانکی در ممانعت از افت بازار نقش به سزایی را ایفا نمودند . در پایان وقت گروه ساختمانی با اقبال زیادی از سوی بازار مواجه گردیده و برخی نمادهای این گروه با صف خرید همراه گردیدند . در نیم ساعت پایانی با افزایش حجم تقاضا برای نماد خودرو و همچنین صفوف خرید تشکیل شده برای نمادهای ساختمانی ، سایر نمادها نیز با افزایش قیمت مواجه گردیدند و تک سهم هایی از قبیل تکمبا و سمگا با صف خرید همراه گردیدند . بازار بورس در این روز نیز با حجم معاملاتی نسبتا کمی همراه بود که این وضعیت در ساعت پایانی کمی بهبود یافت . از وقایع مهم روز اخیر می توان به تصویب کلیات بودجه 94 کشور از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره نمود .

بازارهای بین المللی

در بازارهای جهانی ، پس از سقوط قیمتی طلا در اواسط هفته گذشته ، شاهد ثبات نسبی این فلز گران بها در آخرین روز معاملاتی در روز گذشته بودیم . طلا در آخرین لحظات معاملاتی خود در نرخ 1230 دلار در هر انس به کار خود پایان داد . اما در بازار نفت در آخرین روز معاملاتی این بازار ، شاهد جهش قیمتی نفت برنت به میزان 8 درصد و رسیدن قیمت نفت برنت به سطح 61 دلار و 50 سنت در هر بشکه بودیم .

بازار ارز

بازار ارز پس از تلاطمات هفته پیش ، از روز گذشته به ثبات نسبی رسیده است . دلار بعنوان شاخص ارزهای خارجی در بازار آزاد از ابتدای وقت در محدوده 3425 – 3430 تومان در حال معامله می باشد .

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 5 واحد کاهش به سطح 64925 رسید . نمادهای خودرویی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70