۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 27 دی ماه

گزارش بازار 27 دی ماه
کد: 15078   تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

عرضه سنگین بازار در روز اعلام خبر رفع تحریم ها

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر همانگونه که انتظار ان وجود داشت ، در بسیاری از گروهها در محدوده مثبت کامل دامنه نوسان روزانه کار خود را آغاز نمود . هنوز لحظاتی از ابتدای وقت نگذشته بود که فشار شدید فروش موجب عرضه صف بسیاری از نمادها گردید . 15 دقیقه ابتدایی وقت بازار در محدوده 3 تا 5 مثبت در حال معامله بوده و با افزایش حجم عرضه ها محدوده قیمتی معاملات به دامنه صفر تابلو کشیده شد . روند کاهشی قیمت ها به اینجا ختم نگریده و در ادامه شاهد کاهش قیمت ها به محدوده قرمز رنگ تابلو بودیم . پس از افت قیمت ها به محدوده 1 تا 2 منفی بازار کمی متعادل گردیده و از اواسط وقت موج سوم فروش موجب گردید تا قیمت ها تا منفی کامل دامنه نوسان روزانه کاهش قیمت را تجربه نماید . شدت فشار فروش به حدی بود که برخی نمادهای مهم بازار از جمله خودرو ، نمادهای بزرگ بانکی مانند وتجارت ، وبملت و وبصادر با صف فروش مواجه گردیدند . نیم ساعت پایانی وقت در پی افزایش حجم تقاضا که عموما از سوی شرکتهای حقوقی وارد سیستم معاملات گردید ، کمی قیمت ها با افزایش مواجه گردیدند .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، در آخرین روز هفته طلا تا اواسط وقت وضعیت نسبتا آرامی را در محدوده قیمتی 1089 دلار در هر انس سپری نموده و نهایتا در نرخ 1088 به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت با کاهش شدید 5.7 درصدی قیمت به سطح 29 دلار و 24 سنت رسید .

بازار ارز در بازار ارز ، دلار امروز نیز به مانند روز گذشته با کاهش قیمت بیشتری مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3544 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 563 واحد افزایش نسبت به روز قبل در رقم 65424 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 468 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 52 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.