۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 29 فروردین ماه

گزارش بازار 29 فروردین ماه
کد: 4186   تاریخ انتشار :۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵

ادامه روند نزولی بازار

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در محدوده 2 منفی تا صفر تابلو کار خود را آغاز نمود . در ادامه رفته رفته بر حجم عرضه ها افزوده گردید که این مساله موجب گردید نمادهای مطرح خودرویی ، لیزینگی و بانکی تا محدوده منفی کامل دامنه نوسان روزانه کاهش قیمت را تجربه نمایند و حتی لحظاتی با صف فروش نیز همراه گردند . این مساله موجب گردید سایر گروهها نیز به تبعیت از این نمادها تا محدوده منفی کامل دامنه نوسان روزانه افت قیمتی را تجربه نمایند . اما مشارکت برخی شرکتهای حقوقی در خرید سهام این شرکتها مانع از دوام صف فروش این نمادهای مطرح و جهت دهنده به بازار گردید هر چند این حمایت ها تنها در محدوده منفی کامل دامنه نوسان بوده و عاملی برای افزایش قیمتها نگردید . بازار تا پایان وقت به همین منوال ادامه یافته و نهایتا در اکثر گروهها در محدوده منفی به کار خود پایان داد .پس از گذشت 5 روز افزایش پیوسته قیمت سهام شرکت تازه وارد هرمز ، بالاخره امروز در ابتدای وقت شاهد متعادل گردیدن این نماد در محدوده صفر تابلو بودیم اما در ادامه با خارج شدن بخش زیادی از سهامداران این شرکت که عموما از عرضه اولیه با این سهم همراه گردیده بودند ، به ناگاه سفارشات سنگین خرید موجب تشکیل صف خرید سنگینی برای این نماد گردید . سهام شرکتهای سیمانی امروز نیز به مانند روز چهارشنبه هفته گذشته با اقبال بازار همراه بوده و در محدوده مثبت در حال معامله بودند . خبر درخواست افزایش 17 درصدی نرخ محصولات این شرکتها از عوامل توجه بازار به این گروه عنوان می گردد .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی طی روز گذشته طلا با کمی افزایش قیمت مواجه گردیده و نهایتا در پایان وقت آخرین روز کاری در سطح 1204 دلار و 46 سنت به کار خود پایان داد . اما در بازار نفت ، طی دو روز اخیر این محصول استراتژیک ، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نمود . نفت برنت دریای شمال شب گذشته پس از رشد حدود 9 درصدی نهایتا در سطح 63 دلار و 45 سنت کار خود را در این هفته به پایان برد . از دلایل افزایش قیمت جهانی نفت عدم افزایش ذخایر نفت آمریکا در حد پیش‌بینی‌های قبلی ارزیابی می گردد .

بازار ارز بازار ارز در اولین روز کاری هفته بدون نوسان قیمتی قابل توجهی کار خود را آغاز نمود . دلار در ابتدای وقت تنها با 5 تومان کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه هفته گذشته در سطح 3335 تومان معاملات خود را در بازار آزاد آغاز نمود و در حال حاضر نیز در همین محدوده در حال معامله می باشد .

شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 705 واحد کاهش نسبت به روز گذشته به سطح 67374 واحد رسید . نمادهای بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70