۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 4 مرداد ماه

گزارش بازار 4 مرداد ماه
کد: 7093   تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

بازاری نوسانی در محدوده سبز رنگ تابلوی معاملات

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر به مانند روز گذشته کار خود را در محدوده منفی آغاز نمود اما بر خلاف روز گذشته ، امروز افزایش حجم تقاضا در نمادهای مختلف و در راس آنها خپارس در همان لحظات ابتدایی موجبات افزایش قیمت ها را فراهم نمود . این در حالیست که نماد خپارس در لحظات پایانی روز گذشته تنها با 29 میلیون حجم معاملات با صف فروش بیش از 54 میلیون سهمی به کار خود پایان داده بود . پس از رشد ابتدایی بازار که تا محدوده صفر و حتی 1 تا 2 مثبت دامنه نوسان روزانه ادامه داشت ؛ با افزایش عرضه ها ، کمی قیمت ها اصلاح گردیدند . پس از اصلاح قیمت ها بازار متعادل گردیده و حجم معاملات با کاهش همراه گردید . 1 ساعت پایانی وقت در نماد خپارس که لیدر این روزهای بازار می باشد موج دوم خرید موجبات بالا آمدن سهم تا محدوده مثبت کامل و حتی تشکیل صف خردید برای این سهم گردید که متعاقب آن بلافاصله سایر نمادهای خودرویی افزایش قیمت را تجربه نمودند . این اتفاق در گروه خودرویی به سایر گروهها نیز تسری یافته تا بازار با جوی مثبت همراه گردد . همچنین امروز نماد وبصادر پس از تقسیم سود در محدوده قیمت های آخرین معاملات در روز قبل از مجمع بازگشایی گردیده و در همان محدوده متعادل گردید . در گروه سنگ آهن رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران امروز اعلام نمود جبران کاهش درآمد شرکت های سنگ آهن بدلیل تخفیف در فروش گندله در دستور کار وزیر صنعت قرار دارد تا از محل تعدیل قیمت کنستانتره شاهد این جبران باشیم .

بازارهای بین المللی در آخرین روز هفته ، طلا و نفت در بازارهای جهانی با کاهش قیمت مواجه گردیدند . طلا پس از کش و قوس هایی ، نهایتا با کاهش قیمت خود وارد کانال 1000 دلار گردیده و پس از افت قیمت به این کانال در محدوده 1099 دلار در هر انس به کار خود در این هفته پایان داد . اما بازار نفت نیز به مانند طلا در آخرین روز معاملاتی خود ، روندی نزولی را پشت سر گذاشت . نفت برنت روز جمعه با کاهش حدود 1 درصدی به نرخ 54 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید . بازار ارز بازار ارز به مانند روز گذشته در ابتدای وقت با افزایش زیادی کار خود را آغاز نموده و در ادامه با کمی اصلاح همراه گردید . دلار بعنوان رایج ترین ارز بازار ، در حال حاضر در نرخ 3301 تومان در حال معامله می باشد . شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص کل با 57 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 66980 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی و پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70