۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 6 مرداد ماه

گزارش بازار 6 مرداد ماه
کد: 7176   تاریخ انتشار :۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸

بازار در جو بیم و امید

بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در محدوده صفر تابلوی معاملات کار خود را آغاز نمود . در ادامه با توجه به حمایت شرکت های حقوقی از نماد وبصادر ، این نماد در محدوده صفر تابلو کف سازی نموده تا این حمایت بر سایر گروهها نیز تاثیرگذار باشد . بازار در ادامه با نوساناتی جزئی در همین محدوده به کار خود ادامه داد تا اینکه اواسط وقت با افزایش حجم تقاضا در نماد خکاوه و تشکیل صف خرید برای این سهم ، شاهد بالا آمدن قیمت سهام شرکتهای خودرویی باشیم ، که این مساله موجب گردید سایر گروهها نیز با یک فاز تاخیری با افزایش قیمت همراه گردند . اما این وضعیت چندان دوامی نداشت چرا که با عرضه صف خرید خکاوه که لیدر امروز بازار را با خود یدک می کشید ، سایر نمادهای خودرویی ، بانکی و برخی دیگر از نمادها و گروهها مورد توجه بازار با افت قیمت مواجه گردیدند . پس از افت بازار ، وضعیت متعادل گردیده و بازار وارد رکود معاملاتی گردید . نیم ساعت پایانی کمی بر حجم تقاضا افزوده گردید تا پایان امیدوار کننده ای را برای بازار شاهد باشیم . شرکت ایران خودرو در پی اظهار تمایل شرکت های خارجی، با چندین شرکت مانند فیات، بنز، پژو و فولکس واگن وارد مذاکره شده است. مذاکرات با شرکت فولکس واگن با جدیت بیشتری دنبال می شود. شرکت فولکس واگن 3 مدل خودرو معرفی نموده که در صورت انجام توافق میان دو شرکت ، مونتاژ این خودروها در ایران و توسط شرکت ایران خودرو صورت خواهد گرفت.

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی امروز شاهد ثبات نسبی در بازارهای طلا و نفت هستیم . طلا پس از رفت و برگشتهای قیمتی خود در محدوده 1100 دلار ، از عصر روز گذشته در محدوده 1097 دلار در هر انس متعادل گردیده است . اما در بازار نفت پس از افت قیمتی نسبتا زیاد روز گذشته ، امروز وضعیت با ثباتی را سپری می نماید . نفت برنت هم اینک در بازارهای جهانی در نرخ 53 دلار در هر بشکه در حال معامله می باشد . بازار ارز بازار ارز به مانند روز گذشته کار خود را در قیمت های آخر وقت روز گذشته آغاز نمود . اما در ادامه شاهد کمی افزایش قیمت ها بودیم . دلار بعنوان رایج ترین ارز بازار ، در حال حاضر در نرخ 3303 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد . شاخص کل شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 48 واحد افزایش در سطح 66490 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای خودرویی و پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70