۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 8 مهرماه

گزارش بازار 8 مهرماه
کد: 9344   تاریخ انتشار :۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵

بازاری نزولی در پی عرضه اسناد خزانه اسلامی بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته کمی پایین تر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت دقایق ابتدای وقت بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا این اتفاق موجب کاهش عمومی قیمت ها گردد که در این بین نمادهای خودرویی با افت قیمت بیشتری همراه گردیدند . پس از افت عمومی قیمت ها بازار وضعیت رکودی به خود گرفته و قیمت ها به تعادل نسبی رسیدند . از اواسط وقت موج دوم فروش موجب نزول یک پله دیگر قیمت ها گردید . از علل افت قیمت ها در روز اخیر می توان به 2 عامل انتشار اطلاعیه عرضه اولیه شیر پاستوریزه استان فارس و همچنین عرضه اسناد خزانه اسلامی اشاره نمود که این دو عامل باعث خروجی بخشی از نقدینگی بازار در جهت تامین نقدینگی لازم برای خرید این اوراق گردیده اند . در زمینه نتیجه تصمیمات اتخاذ شده از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه اقدام مشترک موسوم به برجام طبق اخبار منتشره نتیجه نهایی تصمیمات اتخاذ شده در روز یکشنبه از سوی مجلس ارائه خواهد گردید .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت روز آرامی را در معاملات روز اخیر سپری می نمایند . در حال حاضر طلا در نرخ 1122 دلار در هرانس و نفت برنت در نرخ 48 دلار و 15 سنت در هر بشکه در حال معاملات می باشند .

بازار ارز در بازار ارز ، به مانند روز گذشته در ابتدای وقت با افزایش قیمت زیادی کار خود را آغاز نمود که در این بین دلار بیشترین افزایش قیمت را در بین سایر ارزها تجربه نمود . این ارز رایج بازار در حال حاضر در نرخ 3450 تومان در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی معاملات روز اخیر شاخص با 80 واحد کاهش نسبت به روز قبل در رقم 61498 واحد به کار خود پایان داد . همچنین ارزش معاملات در روز اخیر به رقم 180 میلیارد تومان بالغ گردید که از این میزان ، 123 میلیارد آن مربوط به معاملات عمده و اوراق مشارکت می باشد . نمادهای بانکی و خودرویی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70