۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 9 اردیبهشت ماه

گزارش بازار 9 اردیبهشت ماه
کد: 4553   تاریخ انتشار :۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹

آغازی امیدوار کننده ، پایانی متعادل

بازار بورس در ابتدای وقت آخرین روز هفته ، در بسیاری از گروهها کار خود را در محدوده مثبت دامنه نوسانی روزانه آغاز نمود که از علل اصلی وضعیت مثبت ابتدای وقت ، مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود بانکها ارزیابی می گردد . براساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده یک ساله (با دو درصد کاهش) 20 درصد، سود تسهیلات عقود مبادله‌ای (یک درصد کاهش) 21 درصد و نرخ سود مورد انتظار تسهیلات در قالب مشارکتی 24 درصد تعیین شد . پس از گذشت حدود یک ربع از ابتدای وقت ، کاهش حجم تقاضا موجب افت بازار تا محدوده صفر تابلو گردید که در این بین تشکیل صف فروش سنگین برای نماد خکاوه بدلیل شفاف سازی در خصوص افزایش سرمایه این شرکت نیز در افت بازار بی تاثیر نبود در کنار این مساله 3 روز تعطیلات پایان هفته نیز انگیزه ای برای برخی فروش ها ایجاد نمود . پس از افت قیمت ها تا محدوده صفر تابلو ، بازار در این محدوده به تعادل نسبی رسیده و حجم معاملات با کاهش قابل توجهی همراه گردید . بازار نهایتا در پایان وقت آخرین روز معاملاتی هفته با همین وضعیت به کار خود پایان داد .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا در ادامه روند رو به بالای خود طی روز اخیر ، با افزایش 7 دلاری همراه گردیده و به سطح 1209 دلار در هر انس رسید . اما نفت روز آرامی را طی معاملات امروز سپری نمود . نفت خام برنت در حال حاضر در سطح 64 دلار و 26 سنت در حال معامله می باشد .

بازار ارز بازار ارز و در راس آن دلار در ابتدای وقت روز اخیر با حدود 0.3 درصد افزایش قیمت کار خود را آغاز نمود و در ادامه با افت و خیزهایی همراه گردید . دلار در حال حاضر در بازار آزاد در سطح 3333 تومان در حال معامله می باشد .

شاخص کل طی روز اخیر شاخص کل با 253 واحد کاهش به سطح 66634 واحد رسید . نمادهای پالایش نفت و بانکی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219