۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

گزارش بازار 9 اسفند ماه

گزارش بازار 9 اسفند ماه
کد: 2966   تاریخ انتشار :۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

ارزش معاملات هر روز کمتر از دیروز

بازار بورس در دقایق ابتدایی اولین روز هفته در حالی کار خود را آغاز نمود که جو نسبتا مثبتی در بسیاری از گروهها حاکم بود اما با افزایش فشار فروش ناشی از تسویه دارندگان اعتبار و همچنین برخی شرکتهای حقوقی به دلیل نیاز به نقدینگی در جهت پوشش هزینه های پایان سال خود ، به مرور شاهد کاهش قیمتها بودیم . نمادهای ساختمانی تنها نمادهای پر تقاضای بازار امروز را تشکیل می دادند که با توجه به حجم تقاضای قابل توجهی که برای این گروه وجود داشت ، به مرور برخی نمادهای این گروه از جمله ثشاهد و ثتران با صف خرید همراه گردیدند . از مشخصه های بازار امروز می توان به افت نسبتا زیاد حجم معاملات نسبت به روزهای قبل اشاره نمود . طی روز اخیر رئیس سازمان بورس اعلام نمود با توجه به کارهای صورت گرفته احتمالا نمادهای شرکتهای پالایشی تا پایان سال بازگشایی خواهند گردید . ایشان این مساله را منوط به ارائه گزارشات مالی این گروه دانست . در زمینه مسائل مربوط به پرونده هسته ای کشورمان طبق آخرین اخبار ، نشست بعدی ایران و گروه موسوم به 1+5 پنجشنبه هفته جاری در سوئیس برگزار خواهد گردید . قبل از این نشست مقرر گردیده در روز دوشنبه جان کری و دکتر ظریف نشست دو جانبه ای در سوئیس برگزار نمایند . بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی نفت پس از افت قیمتها در روز پنجشنبه هفته گذشته ، مجددا از روز جمعه شاهد افزایش قیمت نفت به سطح 62 دلار و 58 سنت برای نفت برنت دریای شمال بودیم . در بازار طلا در پایان معاملات روز گذشته شاهد کمی افزایش قیمت این فلز گران بها و رسیدن به سطح 1213 دلار و 70 سنت در هر انس بودیم . بازار ارز بازار ارز طی روز اخیر با کاهش قیمتها همراه بود بطوریکه دلار با حدود 14 تومان کاهش قیمت ، در حال حاضر در سطح 3420 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

شاخص کل

شاخص کل در پایان معاملات روز اخیر با 101 واحد کاهش نسبت به روز گذشته در رقم 63951 واحد به کار خود پایان داد . نمادهای ساختمانی و بانکی بیشترین ارزش معاملات روز اخیر را به خود اختصاص دادند .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70