۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گسترش همکاری‌ها در بخش صنایع غذایی

گسترش همکاری‌ها در بخش صنایع غذایی
کد: 27310   تاریخ انتشار :۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۰

کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا: ۴۰ شرکت از ۱۹ کشور اتحادیه اروپا در این همایش حاضرند که این شرکت ها ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری های تجاری دارند.

به گزارش TSEpress و به نقل از بازرگانی فارس فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا امروز در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: من به نمایندگی از اتحادیه اروپا برای بازدید از ایران آمده ام و اتحادیه اروپا و ایران باید روابط تجاری بیشتری با هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تحکیم بخشی به روابط ایران و اتحادیه اروپا هستیم گفت: ۴۰ شرکت از ۱۹ کشور اتحادیه اروپا در این همایش حاضرند که این شرکت ها ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری های تجاری دارند.

وی افزود: باید چارچوب خوب برای همکاری های مختلف بخصوص در بخش های صنایع غذایی و همچنین مسیرهای خوب برای همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا ایجاد شود و باید شرکت های اروپایی بتوانند نیاز مشتریان خود را بشناسند.

هوگان با بیان اینکه در بخش ایجاد زنجیره غذایی اتحادیه اروپا قوانین و مقررات دست و پاگیری دارد گفت: این اتحادیه با جمعیت بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از بالاترین سطح استاندارد و سخت گیری ها در بخش تولیدات صنایع غذایی برخوردار است.

وی افزود: ما در این جلسه می خواهیم بخش جدیدی را برای فعالیت ایران و اتحادیه اروپا فراهم کنیم و امیدوارم این جلسه فرصت های همکاری را فراهم کند.

هوگان با بیان اینکه اروپایی ها باید ظرفیت سرمایه گذاری را در ایران بشناسند گفت: همچنین لازم است شرکت های اروپایی قوانین و مقررات ایران را بشناسند و دو طرف به هم اعتماد داشته باشند.

وی با اشاره به صحبت های ظریف و نماینده اتخادیه اروپا در ۱۶ اوریل که باید سطح ارتباطات بین اروپا و ایران افزایش یابد گفت: این گسترش همکاری ها بویژه در بخش صنایع غذایی می‌تواند باشد.

هوگان اظهار داشت: زمینه های خوبی برای ایجاد همکاری در بخش های لبنیات، گوشت، سبزیجات، شکلات و دانه های گیاهی با ایران وجود دارد.

وی افزود: ایران با وجود نیروهای جوان و تحصیلکرده که نیمی از جمعیت آن زیر ۳۵ سال است می تواند مصرف کننده خوبی برای شرکت های اروپایی باشد.

 

اتحادیه اروپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.