۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۵۰ مرکز تولید بار برای اتصال به خطوط ریلی

۵۰ مرکز تولید بار برای اتصال به خطوط ریلی
کد: 24985   تاریخ انتشار :۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۱

معاون فنی و زیربنایی راه آهن اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با ایجاد خطوط فرعی، مراکز تولید بار مانند معادن و کارخانه‌ها به شبکه سراسری وصل شده و سهم راه‌آهن در جابجایی کالا افزایش یابد. ۵۰ نقطه مراکز تولید بار در این باره شناسایی شده و در ۱۱ نقطه کار عملیاتی خود را آغاز کرده‌ایم.

یزدانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص اتصال خطوط ریلی به مراکز بار آیا در این برنامه اولویت با اتصال خطوط به بنادر خشک وجود دارد یا نه خاطرنشان کرد: بدون شک اولویت ما با بنادر خشک خواهد بود. راه‌آهن همین الان در بندر خشک آپرین با یک سرمایه گذار وارد انعقاد قرارداد شده و برای همه بنادری که پیش‌بینی می‌کردیم ظرفیت تبدیل به بندر خشک را دارند این اقدام صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر بنادر خشک پیش‌بینی‌هایی نیز در خصوص مراکز تولید بار انجام شده است. در تلاش هستیم تا با ایجاد خطوط فرعی، مراکز تولید بار مانند معادن و کارخانه‌ها به شبکه سراسری وصل شده و سهم راه‌آهن در جابجایی کالا افزایش یابد. ۵۰ نقطه مراکز تولید بار در این باره شناسایی شده و در ۱۱ نقطه کار عملیاتی خود را آغاز کرده‌ایم، اما در هر ۵۰ نقطه، امسال عملیات اجرایی آغاز می‌شود. با تاکیدی که مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در خصوص حمل‌ونقل ریلی باری داشته‌اند امیدوارم بتوانیم به توصیه ایشان مبنی بر اینکه باید بار بر روی ریل آورده شود عمل کنیم.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

tinnews

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.