۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آغاز اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا از فردا برای 1میلیون نفر

آغاز اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا از فردا برای 1میلیون نفر
کد: 14648   تاریخ انتشار :۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد کارمندان رسمی و پیمانی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و زوج‌های جوانی که در سامانه تسهیلات ازدواح نام‌نویسی کرده و هنوز تسهیلات نگرفته‌اند، مشمول دریافت کارت اعتباری می‌شوند.

  به گزارش  TSEpress  ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تقسیم بندی مشمول دریافت کارت اعتباری در فاز اول به سه گروه هدف توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهارداشت: گروه اول زوج‌های جوانی هستند که در سامانه دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌ و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زوج‌ها با همان کد می‌توانند درخواست خود را برای دریافت کارت اعتباری خرید کالا در سامانه ثبت کنند، افزود: البته این تسهیلات علاوه بر تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج است و اگر از این تسهیلات استفاده کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج آنها حذف نمی‌شود.

* چه کسانی کارت اعتباری می‌گیرند؟

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تصریح کرد: گروه دوم کارمندان رسمی و پیمانی دولت و گروه سوم بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری که دریافتی آنها کمتر از یک میلیون و 500 هزار تومان (15 میلیون ریال) است، هستند.

وی ادامه داد: منابع اجرای طرح توسط بانک مرکزی احصا شده و از شنبه (فردا) این سه گروه در فاز اول می‌توانند درخواست دریافت کارت اعتباری را بدهند.

* زوج‌هایی که کد رهگیری دارند از فردا ثبت نام کنند

حکیمی در توضیح جزئیات نحوه ثبت نام متقاضیان مشمول در طرح کارت اعتباری، گفت: شنبه سامانه ثبت نام تسهیلات قرض‌السحنه ازدواج باز می‌شوند و زوج‌هایی کد رهگیری دارند، می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری در این سامانه ثبت نام کنند.

وی درخصوص ثبت نام کارمندان و بازنشستگان، گفت: فرم‌هایی از طرف دستگاه‌ها در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، همچنین فرم دیگری هم در هنگام ارائه کارت از طرف بانک‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد که بیشتر کاربرد احراز هویت دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود: دستگاه درخواست‌ها را دریافت و به همراه گواهی کسر حقوق به بانک ارسال می‌کند.

* سقف کارت اعتباری کارمندان و بازنشستگان 4 برابر دریافتی

وی در پاسخ به این سوال که سقف کارت اعتباری برای کسانی که حداکثر 1.5 میلیون تومان درآمد دارند، چقدر است، گفت: در طرح سقف کارت اعتباری برای افراد تا 4 برابر دریافتی ماهانه است،بنابراین فردی که حداکثر 1.5 میلیون تومان دریافتی دارد، کارت اعتباری 6 میلیون تومانی دریافت می‌کند.

* زوج‌های جوان 10 میلیون کارت اعتباری می‌گیرند

حکیمی تصریح کرد: برای هر کدام از زوجین هم سقف کارت اعتباری 5 میلیون تومان است که در مجموع یک زوج 10 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده که به هر کدام از این سه گروه چه تعداد کارت اعتباری داده خواهد شد، گفت: هر زوجی که در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اما هنوز تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نکرده است، می‌تواند کارت اعتباری دریافت کند و محدودیتی برای آنها نیست.

* 200 هزار زوج جوان و 600تا 700 هزار کارمند و بازنشسته مشمول طرح می‌شوند

وی ادامه داد: حدود 400 هزار نفر در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ثبت نام کرده‌اند که مشمول این طرح می‌شوند. همچنین حدود 600 تا 700 هزار نفر از کارمندان و بازنشستگان هم شرایط دریافت کارت اعتباری را دارند. بنابراین حدود یک میلیون (تا یک میلیون 100 هزار) کارت اعتباری توزیع خواهد شد.

حیکمی اعتبار مدت زمان استفاده از کارت‌های اعتباری را یک سال عنوان کرد و گفت: در صورت صلاحدید دولت امکان تمدید اعتبار آن وجود دارد.

   

اقتصاد   بانک   بانک مرکزی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219