۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ادغام وتملیک،دو پدیده جدید دربازارسرمایه

ادغام وتملیک،دو پدیده جدید دربازارسرمایه
کد: 2382   تاریخ انتشار :۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، پدیده ادغام و تملیک، در سطح بین المللی به عنوان یک استراتژی فعال در عرصه توسعه فضای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

محمدسجاد سیاهکارزاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، درباره بحث ادغام و تملیک و مزیتهای آن در بازار سرمایه اظهار کرد: پدیده ادغام و تملیک، در سطح بین المللی بسیار رایج است و در واقع به عنوان یک استراتژی فعال در عرصه توسعه فضای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به نمونه های خارجی ادغام و تملیک ابراز داشت: ادغام و تملیک در سطح بین المللی به صورت یک صنعت دیده می شود به این دلیل که ادغام و تملیک وقتی صورت می گیرند، یک سری نهادهایی درگیر می شود که جریانات نقدی زیادی را ایجاد کرده و به خودی خود صنعتی درآمد زا محسوب می شود. وی یا اشاره به برگزاری همایش ادغام و تملیک که به همت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و مرکز مالی ایران گفت: با نگاه مختصری به سه ماه پایانی سال ٢٠١٤ میلادی در سطح دنیا می توان به وضوح دریافت که ٨ هزار مورد ادغام و تملیک با ارزشی بالغ بر ٨٨١ میلیارد دلار در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است. مدیر برنامه ریزی و توسعه سمات ادامه داد: در کل سال ٢٠١٤ میلادی بیش از ٣ تریلیون دلار ارزش این ادغام و تملیک ها بوده است و با وجود این آمارها، توسعه ادغام و تملیک در کشور ما هنوز امری غریب به نظر می رسد که از طرفی، کاستی های قانونی و از طرف دیگر باور نداشتن به این مقوله می تواند دلایل عمده این ناآشنایی محسوب می شود. سیاهکارزاده گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه ایران که فعالیتهای پیش و پس از معاملات را راهبری می کند در کنار مرکز مالی ایران، وظیفه فرهنگ سازی در خصوص این دو مقوله را طی همایشی با همین عنوان در ٢٧ بهمن ماه بر عهده گرفته اند. وی محورهای این همایش را بررسی پدیده اغام و تملیک از منظر اقتصادی، حسابداری، قانونی و مقرراتی و ریسک پذیری اعلام داشت.  

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219