۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امکان اجرای نرخ خوراک گاز طبیعی پتروشیمی ها در سال ٩٤ وجود ندارد

امکان اجرای نرخ خوراک گاز طبیعی پتروشیمی ها در سال ٩٤ وجود ندارد
کد: 15578   تاریخ انتشار :۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸

  • معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به علاقه مندی بخش پایین دست برای اجرای نرخ جدید خوراک گازطبیعی مجتمع های پتروشیمی حتی در روزهای پایانی سال ٩٤ گفت: چنین امکانی وجود ندارد و عطف به ماسبق نمی شود.
  •  به گزارش TSEpress و به نقل  ازشانا، عباس شعری مقدم بعدازظهر چهارشنبه (هفتم بهمن ماه) در حاشیه آغاز عملیات نصب توربینهای فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند در جمع خبرنگاران با اشاره به این که قیمت جدید ٨,٥ تا ٩ سنت برای خوراک گازطبیعی مجتمع های پتروشیمی عقب نشینی برای وزارت نفت محسوب نمی شود، گفت: این قیمت باتوجه به قیمت کنونی نفت، قیمتی مناسب و تنظیم آن متناسب با قیمت نفت است.
    وی واکنش بخش پایین دست را نسبت به نرخ جدید خوراک گازطبیعی مجتمع های پتروشیمی را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: بسیاری از شرکتها علاقه مند هستند که این ابلاغیه در روزهای پایانی سال ٩٤ نیز اجرایی شود، اما چنین اتفاقی عملی نیست و عطف به ماسبق نمی شود. معاون وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در این باره که برخی شرکتهای پتروشیمی به دنبال انصراف از فاینانسهای چینی و روی آوردن به فاینانسهای اروپایی هستند، گفت: در شرایط کنونی و با لغو تحریمها، شرکتهای پتروشیمی تمایل به همکاری با شرکتهای خارجی پیدا می کنند که پیشنهادهای بهتری را ارائه دهند؛ اکنون زمانی نیست که چین بتواند شرایط خود را به ایران دیکته کند. شعری مقدم با اشاره به این که فاینانسهای چینی لغو نمی شوند، اظهار کرد: ممکن است شرکتهای چینی نیز شرایط خوبی را فراهم کنند و نمی توان چین را به کل کنار گذاشت، اما شرایطی که در زمان تحریم برای ایران گذاشته بود تغییر کرده است. وی افزود: شرکتهای فرانسوی و ایتالیایی زیادی اظهار علاقه برای فاینانس و همچنین امضای قرارداد با شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته اند. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که این شرکت پروژه هایی که تأمین مالی شده باشند را حمایت می کند، اظهار کرد: پروژه هایی که مشکل مالی دارند به هیچ نتیجه ای نمی رسند. شعری مقدم درباره عرضه محصولات پتروشیمی در خارج از بورس تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که برخی از خریداران بتوانند با قراردادهای درازمدت، محصولات پتروشیمی را خارج از بورس خریداری کنند. وی با بیان این که ممکن است امکان خرید محصولاتی برای بعضی شرکتها برای ارائه محصولات خود با کیفیت معین در مقطعی وجود نداشته باشد، ادامه داد: شرکتهایی که قراردادهای طولانی و مستمر دارند باید بتوانند قراردادهای دائمی با تولیدکنندگان امضا کنند.

پتروشیمی   نرخ خوراک   نرخ خوراک پتروشیمی ها   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.