۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سرمایه در انتظار عرضه اولیه فجر

بازار سرمایه در انتظار عرضه اولیه فجر
کد: 15925   تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۵

در هفته پیش رو 10 درصد از سهام پتروشیمی فجر عرضه خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود نقدینگی قابل توجهی را جذب کند.

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: این بازار در هفته پیش رو شاهد عرضه اولیه 10 درصد از سهام پتروشیمی فجر خواهد بود که به نظر می‌رسد با استقبال خوبی مواجه شود و با توجه به حجم بالای سهام قابل عرضه، نقدینگی قابل توجهی را جذب خواهد کرد که احتمالا در روز عرضه و روز قبل از آن، باعث افزایش فروش در نمادهایی می‌شود که رشد خوبی داشته‌اند.

  به گزارش  TSEpress احسان رضاپور نیکرو در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این شرکت در زمینه تولیدات یوتیلیتی ((UTILITY و ارایه سرویس‌های جانبی یوتیلیتی برق، اکسیژن، هوای فشرده و پساب صنعتی فعال است و فعلا با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند احتمال اینکه در ادامه سود خوبی به سهامداران برساند زیاد است.

عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه اظهار کرد: براساس تحلیل‌های انجام شده، احتمالا این نماد در محدود هزار و 500 تومان تا هزار و 700 تومان عرضه خواهد شد و نقدینگی نسبتا زیادی را جذب خواهد کرد.

وی در ادامه به تحلیل گروه های بازار پرداخت و گفت: با افزایش قیمت نفت به محدوده 35 دلار و بالاتر، برخی از تحلیلگران بازارهای جهانی سیگنال‌های برگشتی و افزایشی برای قیمت نفت صادر می‌کنند و این موضوع باعث شد تا هفته گذشته روی نمادهای پالایشگاهی، به‌خصوص هلدینگ‌های پالایشی، شاهد معاملات خوبی باشیم و به نظر می‌رسد اوایل این هفته نیز در کنار ثبات قیمت نفت و عرضه اولیه پتروشیمی فجر، این وضعیت ادامه‌دار باشد.

وی با بیان اینکه گروه بانکی نیز یکی از بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین گروه‌های بازار است، افزود: تاثیرپذیری نمادهای این گروه از اتفاقات، قدری تابع گذشت زمان است و سهامداران عمده آن نیز با رشدهای مقطعی دست به فروش می‌زنند حال اینکه شرکت‌های کوچک‌تر با حمایت سهامدار عمده و اقبال سهامداران خرد، شاهد رشدهای خوبی هستند و همین مساله باعث می‌شود تا سهامداران گروه بانکی در بازه مثبت، برای کوچ کردن به سمت  سهام شرکت‌های کوچک، به فروش سهام خود اقدام کنند.

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه کوچ سهامداران گروه بانکی به شرکت‌های کوچک، باعث شده رشد قیمتی سهام این گروه به آهستگی و کندی انجام شود، تصریح کرد: در هفته آتی انتظار می‌رود با توجه به رشد نسبتا مناسب سهام شرکت‌های کوچک، شاهد سیو سود سهامداران در این شرکت‌ها و بازگشت آنها به گروه بانکی باشیم که این مساله باعث می‌شود معاملات بهتری را در این گروه انجام شود.

رضاپور نیکرو همچنین با اشاره به اقبال بازار به سهام صنعت خودرو، اظهار کرد: نمادهای صنعت خودرو به دلیل اخباری که درباره اصلاح ساختار مالی شرکت سایپا به بازار رسیده، بی‌شک این هفته نیز از پرطرفدارترین گروه‌های بازار خواهند بود و روند مثبت سهام این گروه با بهینه‌سازی ساختارهای مالی، می‌تواند پایدار بماند گرچه با رشد قیمتی مداوم سهام این صنعت، ریسک سرمایه گذاری در آن به نسبت بالا می‌رود.

وی افزود: البته تلاش‌هایی که برای بهبود تولیدات صنعت خودروسازی و صادرات با مشارکت طرف خارجی در حال انجام است، می‌تواند ایران را به پایگاه عرضه برخی از برندهای خودرو به خاورمیانه تبدیل کند که در صورت تحقق، این مساله می‌تواند باعث رشد ادامه‌دار، پایدار و پیوسته این سهام این گروه شود.

در ادامه عضو هیات مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، با اشاره به توجه بازار به سهام گروه ساختمانی، گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش اقبال به سهام شرکت‌های گروه ساختمانی بودیم که به نظر می‌رسد در روزهای اول هفته آتی نیز همچنان با اقبال بازار مواجه شوند اما در ادامه شاهد آرامش نسبی باشد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که سهام گروه سیمانی نیز با توجه به جا ماندن از رشد اخیر بازار با بهبود اقبال بازار مواجه شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: شرکت‌های این گروه در بحث فروش محصولات دچار مشکل هستند و با یکدیگر رقابت قیمتی برای عرضه محصول دارند ازاین‌رو گرچه چشم‌انداز حوزه ساخت‌وساز مسکن و اجرای طرح‌های عمرانی، نسبتا بهبود یافته است اما هنوز به نظر نمی‌رسد این چشم‌انداز برای رشد قیمتی سهام این گروه کافی باشد و البته سهام این گروه نیز دارای پتانسیل خوبی برای رشد هستند.

رضاپور نیکرو درباره سهام گروه دارو گفت: شرکت‌های دارویی با توجه به اینکه سرمایه‌های کم و هزینه‌های بالایی دارند، می‌توانند با کوچک‌ترین توافق‌ها برای ورود تکنولوژی‌های جدید که باعث کاهش هزینه شود، سودهای خود را افزایش دهند. ازاین‌رو سهام این گروه همیشه جزو کم‌ریسک ترین و بی‌حاشیه‌ترین سهام بازار هستند و به نظر می‌رسد در هفته آتی نیز معاملات خوبی داشته بوده و جدا از افت و خیزهای مقطعی، شاهد یک روند افزایشی باشند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219