۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار سرمایه نقش موثری در خروج از رکود غیر تورمی دارد

بازار سرمایه نقش موثری در خروج از رکود غیر تورمی دارد
کد: 6305   تاریخ انتشار :۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۸

  • استفاده از ابزارهای جدید مالی پیش بینی شده در لایحه سیاستهای اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود سبب تحرک و پویائی بیشتر بازار سرمایه می شود.
  •  به گزارش TSEpress کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: امروز تمام فعالان بازار سرمایه به آینده بورس خوشبین هستند و در این مسیر اجرائی شدن لایحه سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کرده و رونق را به تمام بخشها بازگرداند. حسین مهدوی،‌ افزود: بازار سرمایه با توجه به قابلیتهای خود می‌تواند در اجرای این سیاستها نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشته باشد و در صورتی که برنامه‌ریزی جامع و کلان برای استفاده از ظرفیتهای این بازار وجود داشه باشد بدون تردید می‌توان به آینده اقتصاد ایران خوش‌بین بود. وی ادامه داد: رویکرد اصلی دولت در حوزه سیاست‌ پولی، انضباط پولی و کنترل افزایش پایه پولی است که با هدف افزایش ثبات اقتصاد کلان، تداوم روند کاهنده تورم و پیش‌بینی‌پذیری تحولات آتی اقتصاد کلان کشور انجام می شود که این موارد می‌تواند به خروج از رکود کمک کرده و ثبات اقتصادی را به همراه آورد. کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تنوع دادن به ابزارها و نهادهای تامین مالی به منظور پوشش دادن کامل نیازهای سرمایه‌گذاران و شرکتهای سرمایه‌پذیر که در بسته پیشنهادی دولت پیش بینی شده است در آینده، رونق بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت. مهدوی تصریح کرد: بورس تهران که به علت برخی  چالشها در ماه های اخیر با فراز و فرود همراه بوده است می تواند با حمایت دولت و نیز تدبیر مدیران بازار سرمایه شاهد رونق دوباره باشد. وی افزود: خوشبختانه زیر ساختهای مناسبی در بورس وجود دارد و با فراهم شدن شرایط مورد نیاز بازار، می توان دوباره اعتماد را به سهامداران بازگرداند و  بدون تردید استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه می‌تواند در اجرای سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود تاثیرگذار باشد. مهدوی با بیان این که نباید سهامداران تصمیمات هیجانی و غیرمنطقی در بازار بگیرند، گفت: در آینده نزدیک رشد معامله ها دوباره رقم خواهد خورد و بازار سرمایه کشورمان می تواند همچنان در مسیر توسعه اقتصادی کشور مشارکت داشته باشد. کارشناس بورس تصریح کرد: چشم انداز بازار با توجه به روند مثبت گفتگوهای هسته ای و نیز به وجود آمدن آرامش در بازار سرمایه مثبت است و در روزهای آتی رونق در انتظار بورس تهران خواهد بود.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70