۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صنعت ریلی در مسیر توسعه؛ رشد 18 درصدی بخش بار

صنعت ریلی در مسیر توسعه؛ رشد 18 درصدی بخش بار
کد: 19243   تاریخ انتشار :۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸

عضو هیات مدیره راه آهن عنوان کرد: هدف دستیابی به رشد 18 در صد در بخش بار و تلاش برای افزایش ترانزیت در کشور ، فعالیت های معاونت بهره برداری را نسبت به گذشته افزایش داده است و امیدواریم با انتخاب قائم مقام معاونت بهره برداری، شاهد عملکرد مطلوب در بخش بار و مسافر باشیم.

    به گزارش  TSEpress  توسعه و بسط حمل و نقل به اشکال مختلف و با توجه به وضعیت جغرافیایی هر کشور، در اولویت اصلی قرار گرفت به نحوی که (توسعه ی صنعت حمل و نقل) از ابتدای این حرکت همواره به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه، در نظر گرفته شد.
کاهش فقر ؛ نابرابری و بیکاری اگر همواره مورد رصد سازمان های مختلف جهانی بود، توسعه صنعت حمل و نقل نیز به عنوان یک شاخص مهم و تأثیر گذار، همواره و در تمامی این سال ها مد نظر قرار گرفته که بر اساس این شاخص هم بخوبی می توان به میزان مؤفقیت یا عدم مؤفقیت کشورها در رسیدن به مواهب توسعه دست یافت.
اینک قطار توسعه، در حال حرکت است و واگن ریلی هم چون سایر واگن های پیوسته به این قطار، نظیر واگن هوایی، دریایی، زمینی، مترو و ... در جنب و جوش رسیدن به مقصد است.
البته باید دانست که توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی تواند تنها در یک بخش از آن اتفاق بیفتد. توسعه، حد و مرز و سقف مشخصی ندارد و چون کاملا به انسان وابسته است، پدیده ای کیفی است.
در این بین صنعت ریلی نیز با نگاه به افق سند چشم انداز 1404 نظام، همچون سایر صنایع، با اعتقاد به اینکه انسان محور این توسعه است، نقش توسعه ی انسانی را در تمامی ابعاد مختلف، پذیرفته و سعی می کند با افزایش دانش و آگاهی (تربیت نیروی متخصص) راه درست بهره گیری از سرمایه های انسانی را ابزار کار خود قرار داده، تا بتواند در فرآیند توسعه جهانی، گام بردارد.
دولتمردان، مدیران، اشخاصی که اداره امور کشور را بر عهده دارند، باید با هدایت، رهنمودهای صحیح (اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل)، داشتن استراتژی های قابل قبول و غیره، طرح ها و برنامه های طولانی مدت خود را بر مبنای ضوابط علمی تهیه و تنظیم کنند، به نحوی که بتوانند در دوران طلایی عقد قراردادهای مختلف ریلی و شکست تحریم ها با مسائل و مشکلات به طور صحیح مقابله و جامعه را در جاده پیشرفت و ترقی هدایت کنند.
*3 انتصاب در شرکت راه‌آهن
قائم مقام جدید معاونت بهره برداری سیر و حرکت، مدیر کل سیر و حرکت و دیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن انتخاب شدند.
با حضور جمعی از معاونان و مدیران راه آهن، مراسم تودیع ابراهیم محمدی (مدیر کل سیر و حرکت) و معارفه مرتضی جعفری، تودیع مرتضی جعفری (مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری ) و معارفه علی کاظمی منش و همچنین معارفه ابراهیم محمدی به عنوان قائم مقام معاونت بهره برداری سیر و حرکت برگزار شد.
حسین عاشوری عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن در این جلسه با اشاره به این موضوع که مسئولیت معاونت بهره برداری یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مسئولیت ها در راه آهن محسوب می شود، سطح انتظارات مدیر عامل شرکت و اعضای هیات مدیره در این حوزه را بیش از سایر حوزه ها عنوان نمود.
وی افزود: رکود اقتصادی و کمبود بار طی سال های اخیر موجب دو چندان شدن فعالیت های این معاونت شده است ، با توجه به گوناگونی فعالیت های مربوط به جذب بار، بازاریابی داخلی و بین المللی و مدیریت شبکه و همچنین ضرورت توجه بیشتر به توسعه ترانزیت در این حوزه ، احساس نیاز به حضور قائم مقامی در این حوزه را موجب شد.
*هدفگذاری دستیابی به رشد 18 درصد در بخش بار
عضو هیات مدیره راه آهن عنوان کرد: هدف دستیابی به رشد 18 در صد در بخش بار و تلاش برای افزایش ترانزیت در کشور ، فعالیت های معاونت بهره برداری را نسبت به گذشته افزایش داده است و امیدواریم با انتخاب قائم مقام معاونت بهره برداری، شاهد عملکرد مطلوب در بخش بار و مسافر باشیم.
وی گفت: بازسازی و بهسازی خطوط ریلی، افزایش تعداد مسافر و میزان بار در محورهای مختلف و افزایش سهم ترانزیت در کشور نشان از کارنامه مثبت حوزه معاونت بهره برداری سیر و حرکت در راه آهن بوده که بایستی با اتخاذ برنامه ها و سیاست های مدون شاهد رشد مداوم آن در سال جاری و سال های آتی باشیم.
در ادامه محمد راشدی معاون مسافری راه آهن نیز با بیان این موضوع که بخش مسافری ویترین راه آهن است، افزود: خوشبختانه این حوزه توانسته نیروهای متخصص و با تجربه‌ای را جذب و در جهت اهداف راه آهن حرکت کند.
راشدی ، بخش سیر و حرکت را از حساس ترین بخش های راه آهن بیان کرد و انتخاب آقای مرتضی جعفری را بعنوان مدیرکل جدید سیروحرکت با عنایت به عملکرد مثبت ایشان در اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، تاثیر گذار دانست .
وی اضافه کرد: خوشبختانه ابراهیم محمدی مدیرکل سابق اداره سیر و حرکت نیز با تجارب ارزنده در این بخش، می توانند در حوزه معاونت بهره برداری سیر و حرکت گام های اساسی و اقدامات وسیعی انجام دهند.
راشدی بیان کرد: عملکرد مثبت علی کاظمی منش در راه آهن خراسان نیز موجب شد تا بار دیگر شاهد حضور ایشان در اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری باشیم.
.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219