۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
تحلیل ها

بررسی بنیادی شرکت تراکتورسازی ایران

بررسی بنیادی شرکت تراکتورسازی ایران
کد: 17920   تاریخ انتشار :۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۴

با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی و  فضای پیش آمده در سهولت صادرات و مبادلات خارجی و امکان افزایش صادرات به کشور­های همسایه و همچنین سایر بازارها،  تایرا در بدترین شرایط سودی معادل بودجه را پوشش خواهد داد.

تایرا در اولین پیش بینی خود براس سال 95 افزایش 30 درصدی در فروش، 32 درصدی در بهای تمام شده و کاهش 22 درصدی در سود خالص را برآورد نموده است.

با توجه به اینکه در بودجه95، 89 درصد از فروش را بهای تمام شده و 95 درصد از بهای تمام شده را مواد مستقیم مصرفی تشکیل می­دهد، می­توان اینگونه استنباط نمود که 85 درصد از فروش را بهای مواد مستقیم مصرفی تشکیل می­دهد که تغییرات قیمت آن می­تواند تاثیرات چشم­گیری بر سودآوری تایرا داشته باشد اما از آنجایی که پیش بینی می­گردد افزایش قیمتی در تامین قطعات صورت نگیرد تایرا از این محل با تهدیدی مواجه نخواهد بود.

 

جهت مشاهده متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

منبع: مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق- سامانه تدان

تحلیل   تراکتورسازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219