۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

«برزیل» کشوری که زود ظهور و زودتر افول کرد

«برزیل» کشوری که زود ظهور و زودتر افول کرد
کد: 16949   تاریخ انتشار :۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد  سه سال پیش، زمانی‌که باربارا آراجو و آلن آلوس ازدواج کردند، برنامه‌های بزرگی در سر داشتند: کسب و کاری راه بیندازند، خانه‌ای بخرند و خانواده‌ای تشکیل بدهند.

اما برزیل وارد بدترین دوران رکود اقتصادی خود شد؛ بدترین در دو دهه گذشته. اکنون همه امیدها برای آینده‌ای روشن محو شده است. اقتصاد برزیل در سال 2015 بیش از 3.8درصد کوچک شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده دولتی، این بدترین دوران اقتصادی برزیل از سال 1990 تا کنون است؛ این کشور وارد طولانی‌ترین دوره رکود خود شده است.

آلوس 24 ساله می‌گوید: «در تمام عمرم چنین چیزی ندیده بودم. پدر و مادرم از روزهای سخت گفته بودند اما این روزها از هر زمانی سخت‌تر است. قیمت‌ها هر روز و هر لحظه بالا می‌رود.»

زمانی‌که این زوج به مدرسه می‌رفتند، برزیل روزهای طلایی خود را در دنیای اقتصاد سپری می‌کرد.

اکنون اما روزهای خوب گذشته است. بیکاری در حال افزایش است. مصرف‌کنندگان اعتماد خود را به بازار از دست داده‌اند. رئال به عنوان ارز رسمی و رایج این کشور بیش از 24درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.این کشور امریکا لاتین در سال 2011 ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود و از بریتانیا پیشی گرفته بود. از یک طرف ذخایر عظیم نفتی و از طرف دیگر هجوم سرمایه‌گذاران به این کشور، باعث شده بود برزیل سری در سرها دربیاورد. شریک تجاری اصلی او در آن زمان چین بود. برزیل ناگهان در جهان اقتصاد ظهور کرده بود.

موتوری که پشت اقتصاد برزیل بود یعنی کالاهایی مثل نفت، شکر و قهوه همگی با سقوط قیمت مواجه شدند. سقوط قیمت این کالاها در دو سال گذشته بزرگ‌ترین ضرر را به اقتصاد برزیل وارد کرده است.

علاوه بر این‌ها زمزمه رسوایی‌ها و فسادهای مالی در دستگاه دولتی و اقتصاد برزیل نیز مزید بر علت شده و اوضاع را وخیم‌تر کرده است. بزرگ‌ترین رسوایی نیز مربوط به شرکت نفت پتروبراز بوده است. اکنون برزیلی‌ها اعتماد خود را به دولت برزیل از دست داده‌اند.

بازجویی‌ها هر روز پرده از رسوایی جدیدی برمی‌دارند.

اکنون آلوس و همسرش هر دو شغل خود را از دست داده‌اند. زوج‌های بسیاری مانند این دو نفر در برزیل امید و آرزوی خود را از دست داده‌اند.

تورم به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسیده است. برنامه‌ها دولت نیز یکی‌یکی شکست می‌خورند. اکنون آلوس و همسرش و بسیاری مانند او دیگر هیچ امیدی به آینده برزیل ندارند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

اقتصاد   برزیل   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70