۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بورس ارز بازار آن را رسمی و شفاف می‌کند/ کشف واقعی نرخ ارز

بورس ارز بازار آن را رسمی و شفاف می‌کند/ کشف واقعی نرخ ارز
کد: 6617   تاریخ انتشار :۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تشکیل بازار ارز باعث پایان دادن به فعالیت های دلالی کاذب در بازار ارز کشور می شود،گفت: بازار غیر شفاف ارز با تشکیل بورس ارز به یک بازار رسمی و شفاف تبدیل می شود.

 به گزارش TSEpress  محمدرضا پورابراهیمی داورانی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درباره راه اندازی بورس ارز در کشور گفت: کارهای کارشناسی برای راه اندازی بورس ارز از چند سال گذشته آغاز شده بود اما به دلایلی مانند نوسانات شدید نرخ ارز و دو نرخی شدن ارز این موضوع تاکنون ممکن نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز باعث جلوگیری از رانت اقتصادی می شود، ادامه داد: در دولت گذشته در شورای عالی بورس با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار چارچوب تشکیل بورس ارز مشخص شد تا زمینه برای انجام فعالیت شفاف در بازار بورس کشور فراهم شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: بورس ارز باعث ایجاد شفافیت در کشف قیمت ریال در برابر ارزهای خارجی می شود که وزرات اقتصاد و اموردارایی این موضوع را تایید کرد اما رئیس سابق بانک مرکزی به دلیل برخی نگرانی ها در اجرای سیاست‌های بانکی با این کار موافقت نکرد که البته این کار بانک مرکزی اشتباه بود.

تشکیل بورس ارز، بازار ارز را شفاف می کند

پورابراهیمی داورانی افزود: بازار غیرمنظم و غیرشفاف ارز با تشکیل بورس ارز به یک بازار رسمی و شفاف تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: روش ها و ابزارهای مرتبط با ارز در اقتصاد ایران تعریف شده که از اهداف این کار کشف قیمت شفاف در بازار نقدی و همچنین بازار با ابزارهای مشتقه مر تبط با وضعیت نقدینگی را شناسایی می کنند.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: با راه اندازی بازار بورس بهترین شرایط فراهم می شود تا زیر نظر بانک مرکزی بازار رسمی ارز تک نرخی ایجاد و زمینه حذف رانت از اقتصاد کشور فراهم شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد:تشکیل بازار ارز باعث پایان دادن به فعالیت های دلالی کاذب در بازار ارز کشور می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219