۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بورس روند مثبتی را آغاز خواهد کرد؟ حال و هوای متفاوت مردادی بازار

بورس روند مثبتی را آغاز خواهد کرد؟ حال و هوای متفاوت مردادی بازار
کد: 19107   تاریخ انتشار :۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰

آغاز معاملات امروز بازار سهام کمی متفاوت‌تر از روزهای قبل بود بازاری که پس از فارغ شدن از فصل مجامع شرکت‌های بورسی هر چند که با تنفس برخی مجامع به ویژه در گروه بانک‌ها مواجه بود اما از امروز با خیال راحت‌تری به آنچه که بضاعت بازار سهام برای شناسایی سهام ارزنده بر اساس ارزش ذاتی دارایی‌های است می‌پردازد. بازاری که امروز به پشتوانه معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار در این گروه بود.ارزندگی قیمت سهام در برخی گروه‌ها به حدی رسیده که حتی سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را نیز غیرقابل توجیه کرده است.

    به گزارش  TSEpress   و به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 2 مرداد ماه 95 با افزایش 420 واحدی به رقم 74 هزار و 934 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 69 واحدی عدد 13 هزا و 900 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 652 واحدی عدد 84 هزار و 72 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول در حالی با 416 واحد افزایش عدد 52 هزار و 534 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 192 واحد افزایش به رقم 163 هزار و 278 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) با افزایش 6 واحدی عدد 793 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 118 واحد، فولاد مبارکه با 93 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 51 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 48 واحد، ماشین‌سازی اراک با 21 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 8 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 128 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 585 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 916 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک آینده و حق تقدم خرید سهام آن فولاد مبارکه، بیمه البرز، لیزینگ ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، لبنیات پاستوریزه پاک، دشت مرغاب، کمباین‌سازی ایران،‌پتروشیمی جم، بیسکوئیت گرجی، کشت و صنعت پیاذر، لیزینگ رایان سایپا، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و حق تقدیم خرید سهام آن، پالایش نفت لاوان، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، پتروشیمی امیرکبیر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد مقابل نماد شرکت‌های با ما،‌معادن بافق، کالسیمین، فراوری مواد معدنی ایران، سیمان آرتا اردبیل، قند اصفهان، سیمان شرق، سیمان کردستان‌، سایپا شیشه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، حق تقدم خرید سهام چادرملو متوقف شدند. امروز همچنین اوراق حق تقدیم استفاده از تسهیلات مسکن تیر 95، در فرابورس بازگشایی شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده بانک آینده 159 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی کد به کد شد.

در گسترش صنایع انرژی آذراب نیز امروز 16میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین سهامدار حقوقی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید 10میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5میلیارد تومان را میان کدهای درون‌ گروهی خود منتقل کرد.

آغاز معاملات امروز بازار سهام شاید کمی متفاوت‌تر از روزهای قبل بود بازاری که پس از فارغ شدن از فصل مجامع شرکت‌های بورسی هر چند که با تنفس برخی مجامع به ویژه در گروه بانک‌ها مواجه بود اما از امروز با خیال راحت‌تری به آنچه که بضاعت بازار سهام برای شناسایی سهام ارزنده بر اساس ارزش ذاتی دارایی‌های است می‌پردازد. بازاری که امروز به پشتوانه معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار در این گروه بود.

امروز در نماد معاملاتی صنایع ملی مس ایران در حالی با دامنه نوسان باز قیمت این سهم از 10 درصد نوسان مثبت قیمتی فراتر رفت که در پایان معاملات این نماد معاملاتی با صف خرید بیش از 32 میلیون سهمی روبرو بود.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سایپا نیز صف خرید 30میلیون سهمی به پشتوانه حمایت سرمایه‌گذاران اغلب حقیقی پدیدار شد که در سرمایه‌گذاری رنا نیز امروز صف خرید 8 میلیون سهمی قابل تامل بود.

در این گروه اخبار مجمع سایپا مبنی بر خبرها بر سر قراردادهای خارجی مشترک به اقبال نوسان گیران در این گروه انجامیده است.

به گزارش فارس، هم اکنون اوراق بدهی در بازار سهام همچنان با اقبال روبروست و این در حالی است که سهام شرکت‌های کوچک در کنار لیدرهای سنتی از جمله دوقلوهای سنگ آهنی و سایر معدنی‌ها به دلخوشی‌های معامله‌گران بازار سهم در روزهای بی‌حجمی‌ آن انجامیده است.

با توجه به کاهش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری 18.5 درصد و از سویی دیگر هدف دولت برای انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه و تامین مالی از این طریق به نظر می‌رسد، نقدینگی در جریان بازار همچنان در بازار بدهی علاقه‌مند به حضور داشته باشد در این بین ارزندگی قیمت سهام در برخی گروه‌ها به حدی رسیده که حتی سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را نیز غیرقابل توجیه کرده است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که به پشتوانه معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی با سبز پوش شدن نماگرهای منتخب خود روبرو بود.

 

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70