۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها

تحلیل صنعت پرداخت الکترونیک- پایانی

تحلیل صنعت پرداخت الکترونیک- پایانی
کد: 7434   تاریخ انتشار :۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷

معرفی محصولات جدید در صنعت پرداخت الکترونیک

صنعت پرداخت الکترونیک از جمله صنایع با تکنولوژی بالاست که شرکت‌های فعال در این صنعت با توجه به نیازهای در مدت زمان کوتاه باید محصولات جدید ارائه دهند، در غیر این صورت چرخه رقابت در صنعت شرکت را حذف خواهد کرد. در جهان هر روز روش‌های جدید پرداخت در شرکت‌های پرداخت الکترونیک معرفی شده که این صنعت را پیچیده‌تر و از نظر کاربران راحت‌تر می‌کند. همانطور که در بخش‌های قبلی گزارش به تفصیل بررسی شد، در کشور ما بیشتر شرکت‌های PSP صرفا به ارائه خدمات پایانه فروش و دستگاه‌های خود پرداز رو آورده و از نظر تکنولوژی و فنون متنوع پرداخت بسیار عقب می‌باشند. از این رو در این بخش به برخی فنون پرداخت که از طرف شرکت‌های خارجی ارائه می‌شود اشاره شده که اول عمق این عقب‌ماندگی مشخص شود و سپس پتانسیل‌های بسیار بالای این صنعت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شفاف‌تر شود.

  • افزودن Human Touch به ATM های جدید توسط Bank of America : Bank of America جدیدترین نوآوری بانکداری خود یعنی ATM با Teller Assist را راه‌اندازی کرده است. این تکنولوژی امکان دسترسی به دامنه‌ای لز خدمات به منظور بر طرف کردن نیازهای بانکی روزانه و چگونگی، زمان و مکان انجام کارهای بانکی را برای مشتریان در هر ساعت از شبانه روز فراهم می‌کند. بااستفاده از این ATM های جدید، مشتریان قادر به صحبت با ماشین‌های پول شمار از طریق چت تصویری هستند و می‌توانند کیفیت مشابهی از کمک‌هایی که یک کارمند در داخل بانک می‌تواند به آنها ارائه دهد را دریافت کنند. ATM بهای مجهز به Teller Assist ، دو زبان انگلیسی و اسپانیایی را پشتیبانی کرده و به مشتریان، بسیاری از خدمات بانکداری سنتی را از قبیل دریافت نقدی پول در واحدهای متنوع، سپرده‌گذاری چک، تقسیم سپرده به دو یا چند حساب و انجام پرداخت‌های کارت اعتباری یا وام ارایه می‌دهد.
  • سیستم پایانه فروش iPad سازگار با EMV : Revel Systems اولین سیستم پایانه فروش iPad سازگار با EMV را در ایالت متحده آمریکا راه‌اندازی خواهد کرد. هدف مهم این شرکت به عنوان یکی از پیش‌قدمان در استاندارد‌های پایانه فروش کاهش ریسک کارت اعتباری و افزایش امنیت است. سازگاری با خوانشگرهای EVA یک مرحله جدید در راستای فراهم کردن سولوشن‌های ابتکاری جدید برای مشتریان است.
revel
  • سولوشن‌های DCC : شرکت Ingenico با همکاری Monex سولوشن‌ تبدیل پویای ارز برای مشتریان خود در سراسر بریتانیا و ایرلند فراهم کرد. مشتریان Ingenico با استفاده از سولوشن Monex می‌توانند پرداخت‌های خود را با استفاده از کارت اعتباری به واحد پول محلی انجام دهند. این محصول یک خدمت افزوده برای بانک‌های عامل، پذیرندگان، تجارت الکترونیک و ATM ها در سراسر جهان است. ‌در این روش مسافران و مصرف‌کنندگان دیگر مشکلات تبدیل ارزی نداشته و در هر رسید مبلغ به واحد پول مشتری و واحد پول پذیرنده ثبت می‌شود. با این سولوشن مشتریان قادر به تطبیق خرید انجام شده با مبلغ پرداخت شده هستند. پلت فرم Axis Ingenico تراکنش‌های پرداخت را از پایانه فروش به بانک عامل مدیریت می‌کند. این پلت فروم انواع پرداخت‌ها (پرداخت حضوری، موبایلی، پایانه‌های سلف سرویس، تلفن یا آنلاین ) و تمام ابزارهای پرداخت (کارت اعتباری، کارت نقدی و کارت وفاداری)، به علاوه تمام سرویس‌های ارزش افزوده نظیر کارت هدیه، کارت‌های پیش‌پرداختی، برنامه‌های وفاداری، پول الکترونیک و اکنون Monex DCC را پشتیبانی می‌کند.
uni
  • سرویس پرداخت تصویری قبوض: این امکان که توسط US Bank ارائه شده‌است، به مشتریان امکان پرداخت قبض از طریق گرفتن عکس از آن‌ها با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند یا تبلت را فراهم می‌کند. مکانیزم کار به این صورت است که کاربر تصویر مورد نیاز را با تبلت و گوشی هوشمند گرفته و گوشی همراه، خود به صورت اتوماتیک فیلدهای لازم برای تکمیل پرداخت موبایلی را پر می‌کند. مشتری در پایان دکمه پرداخت را فشرده و پرداخت صورت می‌گیرد. مشتریان می‌توانند یک دریافت کننده جدید را به پرداخت قبض خود افزوده یا تعیین کنند که پرداخت‌ها به صورت دوره‌ای یک بار انجام شود.
  • بانک ملی استرالیا، تامین‌کننده خدمات مالی در استرالیا و UnionPay International ، شرکت چینی صادرکننده کارت، برای معرفی یک قابلیت آنلاین جدید با هم همراه شدند و با سرویس جدیدی که ایجاد کردند به تجار استرالیایی امکان توسعه فروش در بازار مصرف در حال رشد چین را می‌دهند. تنها در سال 2011 بیش از 175 میلیون خریدار چینی از طریق اینترنت 300 میلیارد دلار آمریکا خرید کردند. با این امکان جدید خریداران چینی می‌توانند با استفاده از کارت‌های آنلاین UnionPay کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از تجار استرالیایی با ارز رایج چین خریداری کنند. نکته حائز اهمیت این است که هیچ کارمزدی برای تبدیل ارز از خریدار چینی کسر نخواهد شد.
  • طرح پایلوت پرداخت‌های موبایلی در اتوبوس‌های کویت: Boloro تامین کننده خدمات پرداخت موبایلی در کویت، طرح پایلوت پرداخت موبایلی خود در این کشور را با برنامه کاربردی سرویس پرداخت موبایلی، به مسافران اتوبوس تکمیل می‌کند. با این امکان مسافران با قرار دادن موبایل‌های خود در مکان‌های مشخص، کرایه خود را پرداخت می‌کنند. دو شرکت اتوبوس‌رانی اقدام به نصب این برنامه در برخی اتوبوس‌ها کرده‌اند. با این برنامه کاربردی مسافران می‌توانند با قرار دادن گوشی موبایل مجهز به یک استیکر بر روی خوانش‌گر آندروید تعبیه شده در داخل اتوبوس، کرایه خود را پرداخت و یک رسید از طریق SMS دریافت کنند. Boloro به طور مستقیم به اپراتورهای موبایل و پذیرندگان وصل می‌شود.
  • انتقال سریع و کم هزینه پول از طریق فیس‌بوک: هزینه بالای انتقال پول به مشکلی جدی برای افرادی که در خارج از شهر یا کشور خود کار می‌کنند و قصد انتقال منظم پول به خانواده خود دارند تبدیل شده‌است. طبق گزارش بانک جهانی در برخی کشورها متوسط کمیسیون بر انتقال وجه تقریبا 10 الی 20 درصد است. در این میان شرکت‌ آزیمو امکان انتقال سریع و کم هزینه پول را برای کاربران خود مهیا کرده است. با استفاده از این سرویس کاربران فیس‌بوک می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه بسیار پایین به دوستان فیس‌بوکی خود در 125 کشور دنیا پول ارسال کنند. آزیمو خود یک شرکت انگلیسی بوده که خدمات انتقال پول به صورت آنلاین یا از طریق موبایل را به کاربران فراهم می‌کند. این شرکت برای تسهیل در عملیات انتقال وجه از اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربر استفاده کرده و به دلیل آنلاین بودن، خدمات خود را به قیمت بسیار پایین به مشتریان عرضه می‌کند. انتقال پول بین بانک‌های بین‌المللی از جمله خدمات قابل توجه این شرکت برای کاربران شبکه اجتماعی است.
جمع‌بندی

شرکت‌های PSP در سال‌های اخیر با تنوع‌سازی و توسعه محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند توانسته اند بازار بسیار مناسبی را جذب کنند. مطالعات نشان داده که اگر این شرکت‌ها در ارائه محصول چابک نباشند بازار خود را از دست می‌دهند. برعکس اگر چابک بوده و محصولات جدیدی را با استانداردهای جهانی ارائه کنند می‌توانند به درآمدهای بالایی دست یابند (برخی از این ارقام در گزارش ذکر شد). از طرفی دیگر شرکت‌های PSP برای توسعه محصول باید صنایع متنوعی را مد نظر بگیرند، این صنایع هم می‌توانند با نظام مالی کشور در ارتباط باشند مانند بانک‌ها، نهادهای مالی، بیمه و ... هم می‌توانند شامل صنعت، حمل‌ونقل، ارتباطات و .... شوند. از دیگر عوامل تاثیر گذار در پیشرفت و سودآوری شرکت‌های PSP پیوند تنگاتنگ آنها با صنعت IT می‌باشد. گام اول توسعه خدمت در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت توسعه IT بوده و یک ایده برای طراحی محصول در پی آن یک قرارداد برای بازار هدف می‌تواند تحولی چشم‌گیر در شرکت ایجاد کند. به این منظور یک کلید در رشد صنعت از دید سرمایه‌گذاران شناسایی قراردادها و خدمات شرکت است.

   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70