۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

تعدیل مثبت در روزهای آتی "واتی"

تعدیل مثبت در روزهای آتی
کد: 27306   تاریخ انتشار :۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۴

گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند قصد دارد ۹۶درصد از سهام شرکت لاستیک پارس را واگذار کند. شنیده می شود پس از قطعی شدن این واگذاری سود سهام این شرکت با تعدیل مثبت همراه می شود.

به گزارش TSEpress امور مالی گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در این رابطه به پاسارگادتحلیل گفت: هیات مدیره شرکت در نظر دارند ۹۶ درصد معادل ۱۵۴میلیون و ۱۱۳هزار و ۳۴۷ سهم از سهام شرکت لاستیک پارس را از طریق مزایده واگذار کنند. وی ادامه داد: ارزش پایه این واگذاری ۸۳۱میلیارد ریال اعلام شده بود که شرکت مهر پایدار پارس، با پیشنهاد قیمت ۸۳۱میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال در مزایده شرکت کرده و پس از بازگشایی پاکات در تاریخ ۱۶آبان۹۶ پیشنهاد ارایه شده مشخص شد و شرکت در حال بررسی و اعلام تصمیم نهایی توسط «واتی» است که نتیجه آن به زودی منتشر می شود. این مقام مسوول افزود: با توجه به اینکه سهام موضوع واگذاری دارای سابقه حقوقی بوده و ۸۳درصد از سهام شرکت دارای تعارض مالکیتی است که انعقاد هرگونه قرارداد منوط به توافق و یا تعیین تکلیف پرونده حقوقی با مسوولیت برنده مزایده است. این موضوعی است که باید مشخص و رفع شود. این منبع آگاه تصریح کرد: در صورتی که برنده ظرف مدت ۳ماه نسبت به توافق و یا تعیین تکلیف و مختومه کردن پرونده حقوقی اقدام کند، آثار مالی و سود زیانی ناشی از واگذاری در تاریخ قطعیت اعلام می شود. بنابراین در صورتی که برنده مزایده در مدت ۳ماه امکان توافق لازم را نداشته باشد، مزایده باطل تلقی و مبلغ ۲میلیارد ریال از سپرده شرکت در مزایده نامبرده کسر و مابقی سپرده به ایشان مسترد خواهد شد.

گفتنی است؛ در صورت مشخص شدن این مزایده و براساس شنیده ها سهامداران این شرکت با تعدیل مثبت سود سهام همراه خواهند شد. این شرکت، در حال حاضر نیز بیش از ۱۰شرکت آماده واگذاری دارد که از آنها می توان به شرکت ریسندگی و بافندگی فومنات، ریسندگی خاور، صنایع پوشش ایران و لاستیک پارس اشاره کرد.

لاستیک پارس با سرمایه ۱۵۹میلیارد و ۸۹۰میلیون ریالی درآمد هرسهم را برای سال مالی ۳۰آذر۹۶ به مبلغ ۱۳۳ریال پیش بینی کرده است.

سرمایه گذاری آتیه دماوند   واتی   

نظرات(1)

  1. مزایده گفت:

    ممنون از اطلاعاتی که قرار دادید

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70