۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
تحلیل ها

تلاش یک خودرویی برای پوشش زیان خود

تلاش یک خودرویی برای پوشش زیان خود
کد: 15754   تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹

شرکت سایپا آذین که یکی از زیرمجموعه های شرکت خودروسازی سایپا است و تولید کننده انواع مختلف صندلی خودرو می باشد با سرمایه 100 میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به اسفند 94 به ازای هر سهم 1795 ریال زیان پیش بینی کرده است این در حالیست که شرکت در اطلاعیه اولین پیش بینی خود زیان 1050 ریالی پیش بینی کرده بود و سپس در اطلاعیه های بعدی( 3 ماهه و 6 ماهه) بترتیب میزان این زیان را 1294 ریال و 1519 ریال در نظر گرفته بود. در گزارش مزبور(9 ماهه) نیز با تعدیل منفی 18 درصدی این زیان افزایش یافته است. افزایش بهای تمام شده محصولات و افزایش هزینه های مالی عمده دلایل افزایش زیان در طول سال بوده است.

زیان خالص پس از کسر مالیات 18 میلیارد تومان می باشد که در مقایسه با سال گذشته 185% افزایش یافته است. همچنین در عملکرد 9 ماهه تقریبا این زیان محقق شده است(پوشش 99 درصدی).

پیش بینی درآمد فروش برای سال جاری نسبت به گزارش قبلی کاهش جزیی 1.3 درصدی داشته و در قیاس با سال گذشته 17% افزایش یافته است همچنین شرکت در عملکرد 9 ماهه نیز توانسته 53% آنرا پوشش دهد.

100% بازار فروش محصولات شرکت، داخلی می باشد همچنین 96% مواد اولیه مورد نیاز شرکت نیز از داخل تامین می شود لذا نرخ ارز تاثیر بسیار محدودی در عملکرد شرکت دارد.

حاشیه سود خالص شرکت با توجه به پیش بینی زیان، منفی 8% می باشد. در عملکرد 9 ماه نیز حاشیه سود منفی 15% بوده است.

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمائید: 

                                                   

                                         سایپا آذین (خاذین) - عملکرد 9 ماهه

  منبع: سرمایه گذاری ابن سینا مدبر- سامانه تدان

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219