۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دستورالعمل کارت اعتباری خرید کالا تصویب شد/ امکان خرید کالای ایرانی و خارجی

دستورالعمل کارت اعتباری خرید کالا تصویب شد/ امکان خرید کالای ایرانی و خارجی
کد: 13001   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ار تصویب دستورالعمل کارت اعتباری خرید کالا در بانک مرکزی خبر داد و گفت: در این طرح خرید کالای ایرانی با نرخ سود 12 درصد و خرید کالای خارجی با نرخ سود مبادله‌ای 21 درصد در نظر گرفته شده است.

  به گزارش  TSEpress و به نقل از فارس،  محمدناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشست خبری امروز از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا خبر داد و اظهار داشت: بانک مرکزی برای شروع این طرح تا سقف 4 هزار و 200 میلیارد تومان تأمین اعتبار خواهد کرد.

وی افزود: این طرح محدودیتی برای اقشار مختلف ندارد و رویکرد آن درازمدت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات خرید کالا 12 ماه است، گفت: در این طرح خرید کالای ایرانی با نرخ سود 12 درصد و خرید کالای خارجی با نرخ سود مبادله‌ای 21 درصد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای استفاده از این تسهیلات به چک، سفته یا ضامن نیازی نیست و تنها کارمندان دولت و کسانی که گواهی کسر از حقوق دارند با ارائه این گواهی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، به جز آن هم به تشخیص خود بانک عامل کارت اعتباری خرید کالا قابل ارائه به مشتریان بانک خواهد بود.

حکیمی اظهار داشت: بانک مرکزی دستورالعمل صدور این کار را تهیه و به دستگاه‌های مسئول ارائه کرده تا آنها نیز موافقت خود را با آن اعلام کنند که قرار است ظرف امروز یا فردا در این مورد پاسخ بدهند و به محض پاسخ این دستگاه‌ها دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.

ناصر حکیمی در نشست خبری امروز با بیان اینکه کارت اعتباری از ماه‌ها پیش در دستور کار بانک مرکزی قرار داشت، گفت: نگاه کوتاه‌مدت و محدودتر اولیه نسبت به کارت اعتباری با توجه به جلساتی که با ذینفعان طرح برگزار شد تغییر کرد و تبدیل به نگاه بلندمدت شد.

وی افزود: در قالب این طرح تسهیلات از تخصیص کلان به خرد و پرداخت به مردم تغییر کرد و در قالب این رویکرد دراز مدت می‌توان طرح‌های مختلف را در قالب کارت اعتباری پیاده‌سازی کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از طرح‌های کارت اعتباری طرح خرید کالاهای بادوام ایرانی است، تصریح کرد: روش کار به این صورت است که کارت اعتباری با دو نرخ مبادله‌ای و نرخ 12 درصد پرداخت می‌شود که مبادله‌ای (21 درصد)‌برای کالاهای بادوام خارجی و نرخ سود 12 درصد برای کالاهای بادوام ایرانی است.

حکیمی در خصوص منابع بانک مرکزی در این طرح گفت:‌یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی تزریق پول پرقدرت است اما در نقطه شروع برای به چرخش در آمدن طرح 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است. بانک مرکزی حداکثر اعتباری را که می‌تواند به این طرح تخصیص دهد همین 4 هزار و 200 میلیارد تومان است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی دوره بازپرداخت اقساط طرح کارت اعتباری را 12 ماه عنوان کرد و افزود: کارت اعتباری برای همه افراد قابل ارائه است و محدودیتی برای مشمولان طرح در نظر نگرفته است.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219