۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دومینوی کاهش نرخ سود بانکی به رئیس کل رسید

دومینوی کاهش نرخ سود بانکی به رئیس کل رسید
کد: 18709   تاریخ انتشار :۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تا چند روز آینده خبر داد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از فارس، ولی الله سیف با اشاره به توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده به 15 درصد، اظهارداشت: نرخ سود تسهیلات هم تا چند روز آینده کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می رسد، افزود: بر اساس منطق اقتصادی با کاهش نرخ تورم بی‌تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده در مسیر برنامه‌های ترسیم شده بانک مرکزی است، گفت: در عین حال بازار پول با عکس‌العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است محقق خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، تصریح کرد: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند می‌توانند بدون پرداخت 6 درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

   

سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70