۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

رشد امیدوارکننده ولی کم عمق اول خرداد

رشد امیدوارکننده ولی کم عمق اول خرداد
کد: 18229   تاریخ انتشار :۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸

به گزارش TSEpress  شاخص بورس تهران اولین روز معاملاتی خردادماه 1395 را با افزایش 35 واحدی در عدد 76448 واحد به پایان رساند، افزایشی که اگر با حجم و ارزش معاملات بالاتری همراه بود، قطعا سبب دلگرمی و امیدواری بیشتری برای سرمایه گذاران این بازار نسبت به بهبود نسبی در کوتاه مدت میگردید. ارزش کل معاملات بازار بورس بیش از 166 میلیارد تومان و بازار فرابورس کمتر از 65 میلیارد تومان بود. با توجه به فاکتور گرفتن بعضی از معاملات بورس که فرضا در بازارهای خرده فروشی یا معاملات خارج از بازارهای عادی صورت گرفته است، بیش از 30 میلیارد از ارزش کل معاملات کسر می شود و در واقع ارزش معاملات عادی بورس تهران امروز به عدد 200 میلیارد تومان ختم می گردد. .

رتبه دوم حجم پایین معاملات 1395

در حالی ارزش معاملات عادی بورس تهران در اول خردادماه  200 میلیارد تومان گزارش میشود که این ارزش معاملات کمترین میزان ارزش معاملات بازار در سال 1395 بعد از 9 فروردین امسال می باشد، گفتنی است رکورد کمترین ارزش معاملات عادی امسال در 9 فروردین با عدد 193 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

 در بازار نیمه خودرویی چه گذشت؟

ارزش معاملات گروه خودرو در بازار امروز نشان دهنده سهم کمتر از 25 درصدی از کل ارزش معاملات عادی بورس می باشد که نشان می دهد بازار همچنان به گروه خودرو به عنوان مهم ترین لیدر روانی بازار وابسته است. گروه خودرو که همچنان بیشترین و پرطرفدارترین سهامداران بورس را با خود به یدک می کشد، شاهد جوی مثبت بود. در این گروه خکاوه به دلیل انتشار گزارش برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها که به میزان 114 درصد می باشد، با صف خرید بازار را آغاز نمود و با انجام معاملات کمتر از 3 میلیونی با صف خرید معاملات خود را به پایان رساند. ورنا نیز با توجه به شایعه معامله بلوکی در قیمتهای بین 5000 تا 5100 ریال مورد توجه بازار بود، و اکثر دقایق بازار در قیمتهای نزدیک به سقف قیمتی و یا در صف خرید داد و ستد می شد. سایر نمادهای گروه خودرویی نیز به واسطه خکاوه، ورنا و خبهمن، معاملات خود را در محدوده 2 تا 5 درصد مثبت انجام دادند.  

فلزی های اصفهانی بازار ؛ ذوب - فولاد

بعد از گروه خودرو که بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، دو نماد فولاد و ذوب در مجموع به عنوان نماینده گروه فلزات اساسی جزو نمادهای چر حجم در بازار کم عمق امروز بودند. ذوب آهن اصفهان امسال را پرحجم دنبال می کند و به نظر می رسد جزو خبرسازترین سهم های سال 1395 لقب بگیرد. شاید به جرات می توان گفت ذوب امسال یکی از پر پتانسیل ترین نمادهای بازار جهت جذب نقدینگی و رشد چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت می باشد، سهمی که با انواع اخبار و حواشی روبرو میباشد. برنامه افزایش سرمایه ذوب که از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و از طریق زمینهای خود صورت خواهد داد مهمترین عامل در رشد کوتاه مدت سهم خواهد بود، برنامه افزایش سرمایه ی سنگینی که در صورت حل مشکل حقوقی زمینهای ذوب آهن و انتشار گزارش ها و شفاف سازی آن منجر به جهش قیمتی و معاملات جذاب این نماد خواهد شد. ذوب 1395 به غیر از برنامه افزایش سرمایه در ادامه امسال نیز خبرساز خواهد بود. از معامله بلوکی سهم و  پروژه ملی تولید ریل گرفته تا قراردادهای جدید با شرکتهای وابسته نشان دهنده ی پتانسیل های زیاد ذوب آهن اصفهان است. دیگر فلزی اصفهانی یعنی فولادمبارکه اصفهان نیز در بازار امروز جزو معدود  شرکتهای بزرگ بازار بود که معاملات آن در دیده بان قابل رویت بود، فولاد نیز برنامه فروش بلوک هرمز را دنبال میکند.

تک سهم خاص بازار

در بازار تک سهم ها نیز معاملات آکنتور که پس از اصلاح قیمتی در هفته های اخیر و واکنش به نزدیکی به مرز روانی 5 هزار تومان در انتهای معاملات روز چهارشنبه شاهد شکل گیری صف خرید امروز خود به سبب سفارشات معتبر تا لغو بود. کنتور سازی ایران تنها به اندازه حجم مبنا یعنی 80 هزار سهم، تقاضای صف خرید نشینان  خود را جوابگو بود.  

بازارهای جهانی

در آخرین معاملات روز جمعه در بازارهای جهانی، نفت برنت پس از افتی که بخاطر برگشت از قیمت 49 دلار در روز پنجشنبه تجربه کرده بود، مجددا در معاملات روز جمعه با افزایش نسبی مواجه گردید، خود را به 49 دلار نزدیک کرد  و با  48 دلار و 76 سنت به کار خود پایان داد. طلا با افت 2.7 دلاری و قیمت 1252 دلار روز جمعه را سپری نمود . فلزات اساسی نیز به پیروی از کاهش نسبی قیمت جهانی نفت ، معاملات نوسانی در محدوده منفی را تجربه کردند.          

گزارش بازار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219