۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

روایت پسری از کره شمالی درباره نسل بازار: نسلی که از امریکا متنفر است و دلار را می‌پرستد

روایت پسری از کره شمالی درباره نسل بازار: نسلی که از امریکا متنفر است و دلار را می‌پرستد
کد: 16876   تاریخ انتشار :۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۰

نسل جدیدی در کره شمالی که با دلار آشناست سعی دارد تکانی جدی به این کشور بدهد. جوان 28 ساله‌ای به نام سانگجو لی به کسانی که بعد از 1990 به دنیا آمده‌اند «نسل بازار» می‌گوید و امیدوار است این نسل تغییرات اجتماعی و اقتصادی بزرگی را برای کشوری که بیش از 20 سال است گرفتار نظام کمونیستی شده است، به همراه بیاورد.

این مرد جوان در سال 2002 کشور خود را ترک کرده است و اکنون در بریتانیا مشغول به تحصیل است. او  معتقد است که این رژیم نوعی «ما در برابر جهان» را در کره شمالی ایجاد کرده است اما این پروپاگاندا دیگر قدرتی ندارد و به موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد.لی می‌گوید: «کاپیتالیسم به نیروی محرکه زندگی ما تبدیل شده است؛ ما خاطره زندگی با نخستین دیکتاتور را داریم. در آن زمان که کره شمالی به کشوری جدید تبدیل شده بود؛ هنوز قحطی و گرسنگی را تجربه نکرده بود.

او می‌گوید: «مردم نسل من از ایالات متحده امریکا متنفر هستند اما با تمام وجود به دلار عشق می‌ورزند. آن‌ها حتی از ژاپن نیز متنفر هستند اما عاشق ین هستند. چین را دوست ندارند اما یوآن را می‌پرستند.»

به نظر می‌رسد رژیم کره شمالی هیچ قدرت و کنترلی در برابر بازارها ندارد. نسل جدیدی که نسل بازار نام گرفته است به صورت غیر قانونی به اطلاعات بیرونی دسترسی دارد.

پدر لی پیش از این جزو محافظان کیم ایل سونگ بوده است اما زمانی‌که لی 12 ساله بود کره شمالی را ترک کرده است.

لی اکنون سعی دارد برای دکتری در زمینه اتحاد دوباره کره بخواند؛ از نظر او این تنها راهی است که می‌تواند دوباره به کشور خود باز گردد.

منبع: گاردین- صدای اقتصاد

امریکا   دلار   کره شمالی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70