۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رویترز: بوئینگ هم مجوز فروش هواپیما به ایران را دریافت کرد

رویترز: بوئینگ هم مجوز فروش هواپیما به ایران را دریافت کرد
کد: 20052   تاریخ انتشار :۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۴۴

خبرگزاری رویترز نوشته است که وزارت خزانه‌داری آمریکا با درخواست شرکت «بوئینگ» برای فروش هواپیما به ایران موافقت کرده است.

  به گزارش TSEpress  خبرگزاری رویترز  روز چهارشنبه گزارش داد که شرکت «بوئینگ» از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم برای فروش هواپیما به ایران را دریافت کرده است.

این شرکت اعلام کرده بود که انتظار دارد به زودی مجوز تحویل هواپیما به ایران را از دولت آمریکا دریافت کند.

ساعاتی قبل هم شرکت «ایرباس» فرانسه تائید کرده بود که مجوزهای لازم برای فروش 17 فروند هواپیمای مسافربری به ایران را دریافت کرده است.

هرچند ایرباس شرکتی فرانسوی و مستقر در اروپا است، اما به دلیل آنکه بسیاری از قطعات به کار رفته در هواپیماهای این شرکت آمریکایی هستند، پاریس برای فروش هواپیما به ایران نیازمند مجوز خزانه‌داری آمریکا بود.

هم ایرباس و هم بوئینگ بعد از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 با تهران تفاهمنامه فروش امضا کرده‌اند. ایران قصد دارد از هریک از این شرکت‌ها بیش از 100 هواپیما خریداری کند.

.

ما را در تلگرام همراهی کنید :  https://telegram.me/tsepress

 

برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219