۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

زنجیر پارس خودرو به پای نیسان

زنجیر پارس خودرو به پای نیسان
کد: 24028   تاریخ انتشار :۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۴

نیسان موتورز ژاپن در شرایطی یکی از گزینه های همکاری مشترک خودروسازان داخلی در پسابرجام بوده و هست که گفته می شود این شرکت تنها مجاز به مشارکت با پارس خودرو در ایران است.

پارس خودرو سال ها به واسطه مونتاژ محصولات نیسان موتورز، با این شرکت ژاپنی مراوده و همکاری داشت، با این حال تحریم ها رشته مشارکت میان آنها را برید. با وجود آنکه گمان می رفت این دو شرکت پس از توافق هسته ای و برجام، همکاری دو جانبه خود را از سر بگیرند، هنوز این اتفاق رخ نداده است.
در باب چرایی این مسئله، عنوان می شود که خودروساز ژاپنی به دلیل ترس از سیاست های دولت جدید ایالات متحده آمریکا، فعلا قصد حضور جدی در خودروسازی ایران را ندارد. البته برخی محصولات این شرکت هم اکنون از طریق واردات روانه بازار ایران می شوند، با این حال مسوولان نیسان در حال حاضر برنامه ای جدی برای سرمایه گذاری و مشارکت با خودروسازان داخلی ترتیب نداده اند.
این در حالی است که گفته می شود نیسان به دلیل قراردادی که با پارس خودرویی ها منعقد کرده، از لحاظ قانونی نمی تواند با خودروساز دیگری در ایران همکاری مشترک داشته باشد.  در این مورد یک منبع آگاه به خودروکار می گوید:قرارداد پارس خودرو و نیسان به حدی محکم منعقد شده که طرف ژاپنی عملا نمی تواند بدون جلب رضایت پارس خودرویی ها، به سراغ همکاری با خودروسازی دیگر در ایران برود. به گفته او، نیسان در حال حاضر اگر قصد حضور در ایران را به منظور سرمایه گذاری و تولید محصول داشته باشد، فقط با پارس خودرو امکان همکاری خواهد داشت و اگر بخواهد با شرکتی دیگر مشارکت داشته باشد، ابتدا باید نظر پارس خودرویی ها را جلب کند. این در حالی است که با توجه به اعتبار و قدرت فنی و تکنولوژی نیسان، بسیار بعید به نظر می رسد پارس خودرو قید مشارکت با این خودروساز را در صورت رفع موانع موجود، بزند.

پارس خودرو   نیسان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70