۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سامانه «تدان‌» فراتر از انتظار خود را نشان داد

سامانه «تدان‌» فراتر از انتظار خود را نشان داد
کد: 12803   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰

دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری با دفاع از عملکرد سامانه « تدان » در روزهای کم رونق بازار گفت: ساز وکار برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس در سال آینده در قالب شورای سیاست گذاری تبیین و هدفگذاری شده است.

  به گزارش TSEpress   بهروز خدا رحمی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ با دفاع از عملکرد سامانه «تدان» در کدال، عنوان کرد: در شرایطی که بازار با بی رونقی و رکود مواجه است، سامانه تدان بیش از انتظارها عمل کرد.

وی افزود: در دورانی که بازار سهام با رکود مواجه شده یکی از لوازم آماده سازی زیر ساخت‌های بازار برای دوران رونق به کارگیری سامانه تدان بود که توانست به خوبی ظاهر شود.

دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری افزود: چنانچه سامانه تدان در دوران رونق به کار گرفته می شد، شاید میزان مشارکت شرکت های مشاور سرمایه گذاری برای ارایه تحلیل به بازار سهام با تردید مواجه بود و تدان با شکست مواجه می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کنار کشیدن سازمان بورس از امور اجرایی بازار سهام و علاقه به ایفای نقش نظارتی ، می توان امید وار بود با تداوم مشارکت شرکت های مشاور سرمایه گذاری در سامانه تدان ، انتظار برای هدایت صحیح بازار در دوران رونق افزایش یابد.

بر این اساس پس از کسب تجربه راه اندازی سامانه تدان گام بعدی برای اثر بخشی سامانه تدان در دوران رونق بازار سهام کلید خواهد خورد.

دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری در ادامه از برگزاری قطعی نمایشگاه بین المللی بورس ،بانک و بیمه تهران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد و گفت: با توجه به قطعی شدن مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی از سوی سازمان بورس در هفته قبل، مقرر شده با تشکیل شورای سیاست گذاری اعم از شرکت های اطلاع رسانی  کانون نهادهای سرمایه گذاری ،کانون کارگزاران و نماینده از سازمان بورس نسبت به هدف گذاری و تبیین سیاست ها برای برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه پایتخت در سال آینده تصمیم سازی شود.

وی افزود: با توجه به سیاست های سخت گیرانه شرکت نمایشگاه های بین المللی نمایشگاه‌ها و پافشاری آن مبنی بر انتخاب و معرفی نماینده ای معین به عنوان مجری برپایی و اجرای نمایشگاه، مقرر شده نماینده‌ای از بین اعضای شورای سیاست گذاری تعیین و معرفی شود. بطور مثال شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس از مجوز برگزاری نمایشگاه برخوردار است، اما مجری آن می تواند یک از اعضای شورای سیاست گذاری با پذیرفتن تعهد باشد.

خدا رحمی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس و بانک و بیمه تهران به برعهده همان شرکت برگزار کننده سال‌های گذشته خواهد بود با این فرض که پس از کسب تجربه از سال های آینده کانون نهاد های سرمایه گذاری برگزار کننده این نمایشگاه خواهد بود.

 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219