۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شریک خارجی پارس خودرو کیست؟

شریک خارجی پارس خودرو کیست؟
کد: 23638   تاریخ انتشار :۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۸

پارس خودرو اگرچه وابسته به گروه خودروسازی سایپا است، با این حال طی سال های گذشته شراکت هایی مستقل با خودروسازان خارجی داشته و توانسته بدین واسطه محصولات باکیفیت و مشتری پسندی را روانه بازار کند.

این شرکت در گذشته با خودروساز مشهور دنیا یعنی نیسان همکاری داشت و برخی محصولات آن را از جمله ماکسیما و قشقایی و تیانا را مونتاژ و روانه بازار کرد. در واقع پارس خودرو را می توان شریک مخصوص نیسان در ایران دانست زیرا تا به امروز هیج خودروساز داخلی دیگری نتوانسته با این غول ژاپنی همکاری مشترک داشته باشد.
نیسان اما پس از تشدید تحریم های بین المللی از ایران رفت و ارتباط خود را با پارس خودرو قطع کرد تا سومین خودروساز بزرگ کشور شریکی معتبر و جهانی را از دست بدهد. اگرچه گمان می رفت با توافق هسته ای و لغو تحریم ها، نیسان مشارکت خود را با پارس خودرو از سر بگیرد، با این حال هنوز این اتفاق رخ نداده و خودروساز لوکس ایران فعلا مشغول تولید محصولات چینی و پراید و البته خانواده تندر-۹۰ است.
در این شرایط و با توجه به اینکه زیرساخت های نیسان موتورز در پارس خودرو وجود دارد، این خودروساز ژاپنی همچنان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای پارس خودرویی ها باشد، هرچند ظاهرا مشارکت دوباره دو طرف با اما و اگرهایی روبرو است.
هرچه هست، با توجه به هموار شدن راه مذاکره و مشارکت با شرکت های خودروساز خارجی، پارس خودرو نیز می تواند مانند ایران خودرو و سایپا شریکی مناسب را (چه نیسان و چه شرکتی دیگر) برای خود دست و پا کند تا ظرفیت ها و زیرساخت هایش بی استفاده و کم استفاده نماند.
خودروکار

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70