۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ضرورت ورود وزیر تعاون به معاملات سهام شرکت های زیر مجموعه شستا

ضرورت ورود وزیر تعاون به معاملات سهام شرکت های زیر مجموعه شستا
کد: 8124   تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۵

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف شدن معاملات اقتصادی در کشور گفت: مدیریت هلدینگ نفتی شستا(تاپیکو) چندی پیش در یک اقدام غیرضروری که فاقد کار کارشناسی لازم بود اقدام به خرید درصدی از سهام هلدینگ خلیج فارس می کند که نتیجه آن چیزی جز ضرر میلیاردی نبود و بنابراین باید وزیر تعاون به این موضوع ورود کند و مانع از سوء استفاده عده ای خاص شود.

  به گزارش TSEpress    روح الله بیگی ئیلانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد زیر مجموعه های شستا گفت:هلدینگ نفتی شستا(تاپیکو) چندی پیش در یک اقدام غیرضروری که فاقد کار کارشناسی لازم بود اقدام به خرید درصدی از سهام هلدینگ خلیج فارس می کند که با توجه به اینکه با خرید این سهام هیچ تغییری در سهم مدیریتی هلدینگ خلیج فارس صورت نگرفت، می توان عنوان کرد که کار بیهوده ای توسط این مدیریت صورت گرفته است.

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل تامل در این قضیه این است که فقط چند روز پس از انتقال این سهام ارزش هرسهم آن که به مبلغ حدود2000 تومان خریداری شده بود با افت فاحشی روبرو شد و به حدود 1200 تومان کاهش یافت که این اتفاق مبین این نکته است که قیمت سهام خریداری شده حبابی و غیر کارشناسی بوده است و باعث بوجود آمدن زیان دوهزارمیلیاردی برای تاپیکو و سهامدارانش شد.

این نماینده در مجلس نهم افزود: در این قضیه نکات مبهم زیادی وجود دارد که باعث بوجود آمدن سئوالات بسیاری شده و باید مشخص شود کدام کارگزاری اقدام به این کار کرده است که بدون شک این ابهامات را باید مدیریت عامل تاپیکو و شستا پاسخ دهند.

بیگی ئیلانلو گفت: برای خریدن سهام مذکور در این سطح وسیع چرا کار کارشناسی دقیق صورت نگرفته است و اساسا با توجه به اینکه این جابجایی هیچ تغییری در سهام مدیریتی نداشته است چه الزامی و با چه اهدافی برای انجام این خرید سهام وجود داشته است؟؟ وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو برای راه اندازی نیازمند تزریق منابع مالی هستند آیا بهتر نبود که این مبلغ کلان صرف راه اندازی شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو می شد تاهم اشتغال زایی صورت بگیرد و هم این شرکتها به چرخه تولید و سود آوری برگردند؟؟؟ بیگی ئیلانلو گفت: آیا مدیریت این هلدینگ عظیم نفتی نمی توانست با تدبیری بهتر و کار کارشناسی دقیق مانع از تحمیل زیانی با این حجم شود؟ آیا با این رقم نمی شد یک کارخانه پتروشیمی در سطح متوسط ساخت؟ وی افزود: آیا با تزریق این پول به پروژه مهم و ملی ستاره خلیج فارس نمی شد به روند اجرای آن سرعت بخشید و با بهره  برداری از آن در  جهت تحقق منویات  مقام معظم رهبری مبنی بر جلو گیری از خام فروشی و خودکفایی در زمینه تولید بنزین در کشور گام اساسی برداشت؟؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هرصورت باید بررسی و نظارت های دقیقی صورت گیرد تا معاملات اقتصادی روشن و شفاف باشد و در این رابطه از وزیر محترم تعاون که فردی مومن و متدین است تقاضا دارم تا با ورود به این موضوعات، شفاف سازی کند و مانع از سوء استفاده عده ای خاص از بیت المال شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70