۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عبده تبریزی:قانون اعلام درآمد صندوق های بازنشستگی اجرا نمی شود

عبده تبریزی:قانون اعلام درآمد صندوق های بازنشستگی اجرا نمی شود
کد: 16374   تاریخ انتشار :۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۳

کارشناس مسائل اقتصادی گفت : با اینکه صندوقهای بازنشستگی بر اساس قانونی که سال گذشته وضع شد موظف شدند میزان درآمدشان را به بورس اعلام کنند اما حتی بخشی از این قانون نیز اجرا نشده است .

به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، حسین عبده تبریزی در گفتگوی زنده در بخش خبری 21 سیما با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت: صندوق های بازنشستگی مدت قابل توجهی است که با مشکلاتی روبرو هستند که بخشی از آن به علت بالا رفتن سن جمعیت ، افزایش تعداد بازنشستگان است .
وی افزود : بازنشستگان خدمات بیشتری را طلب می کنند و تعداد مستمری بگیران نیز نسبت به شاغلان افزایش یافته ، از طرفی تعداد شاغلان محدود است و در کشور ما از حدود 60 میلیون نفر که در سن کار قرار دارند 22 و نیم میلیون نفر کار می کنند و ضریب تکلف سه و هفت دهم است یعنی هر فرد شاغل از سه و هفت دهم نفر حمایت می کند که این رقم در کشور ترکیه دو و دو دهم است .
وی با اشاره به دیگر مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت : این صندوق ها به شکلی نیستند که مردم سپرده ای در آن داشته باشند و از محل درآمدشان بازپرداختی صورت بگیرد بلکه با دخالت دولت بودجه دولتی با پول مردم ادغام شده است و میراث دولت قبل به دولت فعلی بدهی های سنگین به صندوق های بازنشستگی است که در شرایط فعلی امکان پرداخت آن وجود ندارد .
عبده تبریزی افزود : اگر این روند اصلاح نشود مشکلات جدی ایجاد خواهد شد .
وی با اشاره به راهکارهای عملی برون رفت از این شرایط افزود : نخست عملکرد این صندوق ها باید شفاف شود اینکه اداره کنندگان آن کیستند که در شرایط فعلی عمدتا مدیریت دولتی بر آنها حاکم است ، از طرفی در برخی کشورها صندوقها موظف به اعلام روزانه منابع درآمدیشان هستند در حالیکه این گزارش دهی در کشور ما بسیار اندک است با اینکه آنها موظف به اعلام درآمدشان می باشند .
عبده تبریزی افزود : همچنین صندوق های بازنشستگی با توجه به اینکه پول عمومی را در اختیار دارند اما مقام ناظر ندارند که این نیز مشکل این صندوق هاست و اگر مقام ناظری بر عملکرد صندوق ها نظارت کند بخشی از مشکلات حل می شود .

صندوق بازنشستگی   عبده تبریزی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70