۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه اوراق سلف نفتی با سود سالانه ٢٥ درصد

عرضه اوراق سلف نفتی با سود سالانه ٢٥ درصد
کد: 4057   تاریخ انتشار :۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۹

  • برای نخستین بار در ایران ١٠٠٠ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس انرژی عرضه می شود.
  • به گزارش TSEpress   به نقل از شانا، مدیرعامل تامین سرمایه امین از عرضه ١٠٠٠ میلیارد ریالی اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک در ٢ مرحله خبر داد و گفت: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است. دکتر علی سنگینیان، هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و افزود: میزان مجاز عرضه اولیه اوراق حداکثر در ٢ مرحله در فواصل یک ‌هفته‌ای و در هر مرحله حدود ٥٥٠٠٠ قرارداد معادل ٥٠٠ میلیارد ریال خواهد بود. وی، تصریح کرد: زمان‌بندی این ابزار برای پرداخت وجه معامله به صورت نقد انجام می‌شود و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سر رسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود. به گفته وی، سود روز شمار این اوراق ٢٣ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکسال ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، این سود می تواند تا سقف ٢٨ درصد افزایش یابد. مشاور پذیرش، متعهد خرید بازار اولیه و بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین کننده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70