۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت "بن رو"، محل اختلاف ایدرو و رنو

قیمت
کد: 23997   تاریخ انتشار :۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۹

 ظاهرا مشکل اصلی بر سر راه تبدیل تفاهم نامه رنو و ایدرو به قرارداد، اختلافات مالی در مورد سایت "بن رو" (سایتی که بناست به رنو واگذار شود) است.

هرچند مسوولان سازمان گسترش و وزارت صنعت تا به امروز چند تاریخ مختلف را برای امضای قرارداد رنو اعلام کرده اند، با این حال مذاکرات طرفین فعلا تنها در حد تفاهم نامه باقی مانده است. اگرچه گمانه زنی های مختلفی در مورد تاخیر در امضای این قرارداد از سوی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو عنوان می شود، اما هیچکدام به صورت رسمی مورد تایید ایدرو و رنو قرار نگرفته اند. حال در این شرایط، یک منبع آگاه به خودروکار می گوید:آخرین اختلاف نظری که میان سازمان گسترش و رنو وجود داشت، به قیمت سایت بن رو مربوط می شد. به گفته او، سازمان گسترش پول بیشتری را برای واگذاری این سایت به رنو طلب کرده و این موضوع، سبب بروز اختلاف نظر میان طرفین شد.
گفته های این منبع آگاه در شرایطی است که چندی پیش نیز وزیر صنعت،معدن و تجارت به این موضوع اشاره و البته عنوان کرد رنویی ها قیمت جدید برای خرید سایت بن رو را پذیرفته اند. بن رو اما یکی از سایت های شهرستانی متعلق به سایپا است که طبق تفاهم نامه ایدرو و رنو، قرار است به جای طلب های سازمان گسترش از این شرکت (سایپا) به خودروساز فرانسوی واگذار شود. این شرکت قرار است عملیات تولیدش را در سایت بن رو آغاز و در فاز اول فعالیت جدید خود در ایران، دو محصول یعنی سیمبول و داستر جدید را راهی بازار کشور کند. رنو البته تولید مدل کوئید در ایران را نیز در دستور کار قرار دارد منتها فعلا محل تولید این محصول مشخص و قطعی نشده است.

خودرو   رنو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70